مدیران خودروعصر اعتبار

انتظارات خسارت دیدگان بخش چوار از رانش زمین

عصر ساختمان- چند ماه از رانش زمین در چوار می گذرد، رانشی که منجر به تخریب ۶ منزل مسکونی در این شهر شد و نگرانی آسیب دیدگان از این حادثه همچنان پابرجا است.

انتظارات خسارت دیدگان بخش چوار از رانش زمین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علی احمدی از اهالی بخش چوار گفت: هر شبی که بارندگی داریم با ترس و اضطراب به خواب می رویم با ترس بچه ها بیرون از منزل می روند.

    رانشی که چند خانواده را بی خانمان کرد و اکنون مدت 5 ماه است که روزهای سرد پاییز و زمستانی را در کانکس سپری می کنند حال تکلیف این خانوادهایی که بی خانمان شدند چیست‌.

    علی احمد آقا بابایی شهردار چوار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در فرصت های نزدیک سعی می کنیم قطعاتی از زمین هایی که درنظر گرفته شده را به خانواده هایی که در این موضوع  منازلشان تخریب شد تحویل دهیم.

    وی افزود: به محض مساعد شدن هوا این موضوع را شروع خواهیم کرد.

    اما هم چنان خطر رانش زمین به حدی جدی است که مسئولان شهرداری به منازلی که دور از مرکز رانش هم هستند نامه تخلیه منازلشان را داده است.

    ایوب چراغی بخشدار چوار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  تثبیت مکانی با حمایت های استاندار استان و مدیریت ارشد استان این موضوع مهار شود و نیازی به تخلیه نباشد.

    امیداور هستیم قبل از این که خطر جبران ناپذیری در این منطقه رخ دهد مسئولان فکری اساسی برای حل این معضل بزرگ کنند.

    عملیات تثبیت زمین لغزش چوار آغاز می شود

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: به زودی عملیات اجرایی تثبیت و کنترل اولیه زمین لغزش شهر چوار آغاز خواهد شد.

    احمد کرمی افزود: با توجه به لزوم کنترل و رفع فوری مخاطرات ناشی از زمین لغزش شهر چوار این موضوع در دستور کار دستگاه های ذیربط در شورای فنی استان قرار گرفت و مصوب شد تا پیش از نوروز 97 عملیات تثبیت اولیه در این نقطه آغاز شود.

    وی با اشاره به جلسه شورای فنی استان در این خصوص گفت: در جلسه شورای فنی دوازدهم اسفند ماه مصوب شد تا شهرداری چوار، سازمان حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخشداری چوار، فرمانداری ایلام، دفتر فنی استانداری، شرکت آب منطقه ای و مدیریت بحران استانداری نسبت به شروع فعالیت و انجام عملیات لازم اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار