مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان:

زمین خواری نداریم / آماده ساخت مسکن اجتماعی هستیم

عصر ساختمان:مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به پرونده زمین‌خواری کویر مس گفت: موضوع پرونده کویرخواری نیست بلکه تجاوز به طرح هادی روستا بوده است و مراجع قضایی در حال پیگیری رفع معارض این زمین هستند.

زمین خواری نداریم / آماده ساخت مسکن اجتماعی هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، غلامحسین فانی در نشست خبری با بیان اینکه استان اصفهان هزار و 831 روستای آباد دارد گفت: روستاهایی بالای 20 خانوار که قابلیت تهیه طرح هادی دارند به803 روستا و روستاهایی که برای آنها طرح هادی مصوب شده 871 روستا رسیده است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر روستاهای بالای 20 خانوار که فاقد طرح هادی هستند 12 روستا است همچنین طرح هادی 239 روستا هم نیاز به باز نگری دارد.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: در حال حاضر درصد برخورداری روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی در استان اصفهان 98 درصد است و تاکنون در 605 روستای بالای 20 خانوار طرح هادی اجرا شده یا  در دست اجرا است.

    وی همچنین گفت: در سال جاری در 276 روستا در دست اجرا است که اعتبار مصوب آن چیزی حدود 270 میلیارد ریال است که تاکنون 100 میلیارد ریال آن از محل  اعتبارات ملی، استانی تخصیص داده شده است.

    وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای بافت با ارزش با هدف گردشگری گفت: در حال حاضر در 7 روستای استان طرح بافت با ارزش درحال اجرا است.

    فانی همچنین درباره آمار صدور اسناد مالکیت اماکن شهری و روستایی استان اصفهان گفت: میزان صدور اسناد مالکیت املاک روستایی و شهری 175386 جلد و برگ سند است که سهم سال 94 معادل 3982 سند املاک روستایی و 3748 سند شهری است.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه براساس بند ی ماده 2 قانون بودجه سال جاری 18 هزار تن قیر رایگان در مرحله اول به استان اصفهان اختصاص یافت گفت: تاکنون برای 414 روستا تفاهم‌نامه سه جانبه و دهیاران برای تامین 32502 تن قیر منعقد شده و تاکنون 26هزار تن قیر برای 310 روستا حواله دریافت شده است.

    وی تاکید کرد: تاکنون مقدار 1.259.432 متر مربع آسفالت در 141 روستا به میزان 175.429 تن آسفالت اجرا شده است.

    فانی با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه مسکن روستایی اظهار داشت: از سال 84 تا به امروز تعداد54889 فقره تسهیلات در روستاها توزیع شده است و در سال 93 تعداد 6هزار و 200 فقره سهمیه تسهیلات روستایی به استان اصفهان تخصیص یافته که تعداد 4870 فقره از طریق بانک‌های  عامل ابلاغ و 3294 فقره انعقاد قرارداد  شده و هزار و 958 متقاضی پایان‌کار دریافت کرده‌اند.

    فانی با اشاره به انبوه سازی در روستاها توسط بنیاد مسکن اظهار داشت: از طریق تسهیلات بهسازی ویژه مسکن روستایی، بنیاد مسکن اصفهان تاکنون تعداد 7835 واحد مسکونی انبوه‌سازی کرده‌است.

    وی همچنین درباره بازسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث طبیعی گفت: شهر دامنه از توابع شهرستان فریدن که براثر فرونشست زمین حادثه دیده است در این مناطق تعداد 127 واحد احداث و 193 واحد تعمیر که برای این اقدامات 35050 میلیون ریال اعتبار بانکی و 4.445 میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص یافته و تاکنون از این تعداد ساخت 53 واحد و تعمیر 55 واحد به پایان رسیده است.

    وی تاکید کرد: سقف فردی تسهیلات احداثی 250 میلیون ریال وکمک بلاعوض 35 میلیون ریال است.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارائه مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول گفت: براساس تفاهم نامه مشترک سه جانبه بین بنیاد مستضعفان، بهزیستی و بنیاد مسکن در خصوص تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول روستایی و شهری اقداماتی انجام شده است.

    وی افزود: تاکنون 102 خانوار روستایی دارای دو عضو معلول شناسایی شده که با کمک 180 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از طریق بنیاد مستضعفان 100 میلیون ریال هم از طریق این بنیادو 60 میلیون ریال هم از طریق بهزیستی و 20 میلیون ریال هم از طریق حساب 100 حساب حضرت امام و 150 میلیون ریال هم از طریق تسهیلات بانکی روستایی تسهیلاتی برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: تاکنون 60 خانوار دارای 2 عضو معلول به بانک‌ها معرفی شده‌اند که 29 خانوار از این تعداد کار اجرایی را شروع کرده‌اند.

    فانی ادامه داد: از دیگر اقدامات در حوزه تامین مسکن خانوار دارای دو عضو معلول شناسایی 443 خانوار شهری است که برای کلیه این افراد از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان و بنیاد مسکن زمین تامین شده که با کمک بلاعوض 300میلیون ریالی از طریق بنیاد مستضعفان و 150میلیون ریال هم از طریق این سازمان و 100 میلیون ریال از بهزیستی و 50 میلیون ریال از حساب 100 حضرت امام و از طریق تسهیلات بانکی 150 میلیون ریالی در شهرهای زیر 25 هزار نفر نسبت به تامین واحد مسکونی اقدام شده است.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان همچنین درباره ساخت و ساز مسکن مهر  در بیشترین شهرهای زیر 25 هزار نفر شهرستان‌‌های استان اصفهان گفت: از 28 هزار واحد مسکونی مسکن مهر حدود 26 هزار و احد مسکونی آماده تحویل به متقاضیان شده که فروش اقساطی تسهیلات هم انجام گرفته و مابقی واحدها تا پایان 6 ماهه اول سال 95 تحویل می‌شود.

    فانی ادامه داد: در سال جاری ساخت هزار و 477 واحد مسکونی شهری توسط بنیاد مسکن شروع شده که با واحدهای نیمه تمام سال‌های قبل به هزار و 974 واحد مسکونی می‌رسد همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان برای سال آینده ساخت هزار و 482 واحد مسکونی پیش‌بینی کرده است.

    وی همچنین درباره شروع مسکن اجتماعی توسط بنیاد مسکن گفت: مسکن اجتماعی یکی از سیاست های دولت در تامین مسکن اقشار کم‌درآمد است و بنیاد آمادگی کامل برای اجرایی کردن این طرح را دارد اما مشکل اصلی بحث تسهیلات و تامین اعتبارات آن است.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر پرونده کویر خواری در این استان گفت: چندی پیش موضوع کویر خواری درروستای فرحزاد در کویر مس مطرح شد و و مسئولان وزارت راه و شهرسازی هم بازدیدی از این منطقه داشته‌اند.

    وی ادامه داد: البته موضوع پرونده کویرخواری نیست بلکه مالک این اراضی به طرح هادی تجاوز کرده و نسبت به ساخت دیوار برای محصور کردن زمین خود اقدام کرده بود و بنیاد هم برای رفع تعارض زمین با طرح هادی طرح شکایت کرده و مراجع قضایی به این پرونده ورود کرده‌آند

    وی ادامه داد: موضوع کویرخواری مس مطرح نیست و زمین‌خواری و تصرف اراضی در این استان بسیار کم است و شاید 20 پرونده تصرف زمین در مراجع قضایی وجود داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار