مدیران خودروعصر اعتبار

‌معاون استاندار:

کار بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه باید با سرعت انجام شود

عصر ساختمان- ‌معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: پذیرفتنی نیست دستگاه‌های مربوطه و بانک‌ها همچون روال معمول در بازسازی مناطق زلزله زده کار کنند.

کار بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه باید با سرعت انجام شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهرداد سالاری در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله زده از اولویت‌های اصلی استان است، اظهار کرد: کار بازسازی یک کار ضربتی است و باید با سرعت انجام شود.


    وی با تاکید بر تامین مصالح مورد نیاز بازسازی از داخل استان، گفت: البته واحدهای تولید مصالح ساختمانی استان نیز باید ضمن حفظ کیفیت و استانداردهای لازم، تولیداتشان را با قیمت مناسب به دست مردم برسانند و بتوانند مصالح مورد نیاز را به موقع تامین کنند.

    سالاری با اشاره به برپایی نمایشگاهی از تولیدات مصالح ساختمانی استان در سرپل ذهاب، گفت: این نمایشگاه به مدت سه ماه برپا خواهد بود و قصد داریم مشابه آن را در دیگر مناطق زلزله زده نیز برپا کنیم تا مردم بتوانند به راحتی مصالح مورد نیازشان را تامین کنند.

    وی همچنین با تاکید بر حضور مدیران عضو ستاد بازسازی در جلسات این ستاد، گفت: همه مدیران مربوطه باید همراهی کاملی داشته باشند تا موانع بازسازی برطرف شود.

    سالاری از فرمانداران، بخشداران و دهیاران مناطق زلزله زده نیز خواست مردم را تشویق کنند برای بازسازی واحدهایشان پای کار بیایند.

    عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن نیز اظهار کرد: در بازسازی دو رکن وجود دارد که یکی مردم و دیگری مجریان بازسازی هستند. مردم باید پای کار باشند که هم اکنون تعدادی از مردم در منطقه حضور ندارند و همین کار بازسازی را کند می‌کند. باید مردم را تشویق کرد که خودشان پای کار آمده و مشارکت کنند.

    وی همچنین با بیان اینکه بانکها در روند پرداخت تسهیلات سرعت لازم را ندارند، گفت: منابع مورد نیاز بازسازی از محل تسهیلات بانکی تامین می شود و چنانچه بانکها همراهی لازم را نداشته باشند، این روند طولانی خواهد شد.

    مهدیان با بیان اینکه برای سرعت گرفتن کار بازسازی باید همه بخش‌ها همکاری کرده و به تعهداتشان عمل کنند، افزود: ما در بنیاد مسکن همه امکاناتمان را به منطقه آورده‌ایم و هم اکنون 13 استان در مناطق زلزله زده مشغول کار هستند، اما دیگر بخش‌ها هم باید به تعهداتشان عمل کنند.

    عاطفی مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه نیز گزارشی از وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده داد و گفت: پس از پالایش انجام شده به 35 هزار و 314 واحد احداثی در مناطق زلزله زده استان رسیدیم که 21 هزار و 180 واحد تخریبی نوع یک و 14 هزار و 134 واحد تخریبی نوع دو هستند.

    وی گفت: تاکنون کار آواربرداری 16 هزارو 70 واحد انجام شده، 7054 واحد پی کنی شده، برای 2300 واحد اسکلت اجرا شده، 709 واحد دیوارچینی شده و سقف 416 واحد زده شده است.

    عاطفی همچنین از پایان عملیات تعمیر 11 هزار و 50 واحد در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

    وی در خصوص واحدهای معرفی شده به بانکها جهت دریافت تسهیلات نیز گفت: تاکنون 45 هزار و 593 واحد به بانک‌ها معرفی شده که 29 هزارو 113 واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار