مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

فارغ از مسئله استیضاح به آماده سازی ناوگان نوروزی بپردازیم

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیریت حرفه‌ای باید بر مدیریت سیاسی ارجحیت داشته باشد، گفت: از تمام معاونت‌های خود می‌خواهم فارغ از موضوعات اخیر مجلس که مطرح شده است، فقط به فکر آماده سازی ناوگان برای ایام نوروزی و ارتقاء ایمنی باشد.

فارغ از مسئله استیضاح به آماده سازی ناوگان نوروزی بپردازیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مراسم تودیع داود کشاورزیان و معارفه عبدالهاشم حسن‌نیا به عنوان رئیس جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل سازمان راهداری برگزار شد.

    در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌امروز دقیقا موقعیتی فرا رسیده است که بین مدیریت سیاسی و مدیریت حرفه‌ای تفکیک قائل شویم و باید بپذیریم که سازمان‌ها و نهادهای حرفه‌ای باید حرفه‌ای مدیریت شوند.

    وی ادامه داد: باید بتوان در مدیریت کار جمعی خصوصا مدیریت حمل ونقل فضایی را فراهم کرد که به صورت جمعی کار کنیم.

    آخوندی با تاکید بر اینکه در ایران باید نهادهای حرفه‌ای مدیریت حرفه‌ای داشته باشد، گفت: بحث مدیریت اتوبوسی و اورکادر جایگاهی نباید داشته باشد. آیا باید با رفتن یک دولت همه مدیریت‌ها جابجا شوند؟

    وی ادامه داد: من از ابتدا معتقد بودم تغییرات باید حداقلی باشد و مدیریت از درون همان حرفه انتخاب شود. در چند سال اخیر خیلی به این سمت گرایش داشتند و تاکید می‌کنم مدیریت حرفه‌ای باید رویه باشد. در همین راستا بود که مدیرعامل ایران ایر با مدیر عامل راه‌آهن، رئیس سازمان راهداری، مدیرعامل سازمان بنادر و اغلب معاونان خود را از داخل مجموعه انتخاب کردند.

    وی ادامه داد:‌ من عمیقا به مدیریت حرفه‌ای پایبندم و اعتقاد دارم اگر دنبال رشد در ایران هستیم باید مدیریت حرفه‌ای را قبول کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه کادر سیاسی باید بسیار محدود باشد، ادامه داد:‌این در حالی استکه کادر حرفه‌ای باید ثبات داشته باشد و در کشورهای دنیا نیز کادر سیاسی که با تغییر دولت‌ها جابجا می‌شوند، خیلی کم هستند.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: 38 سال در حوزه سیاسی کار کرده‌ام و بر این باورم که مدیریت دستگاه تخصصی باید حرفه‌ای باشد و نباید متاثر از اقدامات سیاسی باشد؛ در برخی دولت‌ها با تغییر دولت مدیران با بخشداران هم جابجا شدند.

    وی افزود: امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که موضوع مدیریت حرفه‌ای به صورت یک سیتم در ایران دنبال شود.

    وی با کاهش اقبال عمومی به حمل و نقل عمومی بین شهری اشاره کرد و گفت: 29 میلیون نفر گواهینامه رانندگی دارند از ابتدای امسال یک میلیون و 350 هزار خودرو شماره‌گذاری شدند و در این 5 سال بیش از 6 میلیون خودرو اضافه شده است.

    وی افزود: هرمسئله‌ای که در این سیستم حل شود باید تک فرایند و ارتباط فرایندها با هم در آن قالب بررسی شوند و در این سیستم آنچه اعضای سیستم را به هم وصل می‌کند، اطلاعات است، آنچه راهداری، پلیس و ... را به هم وصل می‌کند گردش اطلاعات است و باید به این سمت حرکت کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: روز اول که ما به این وزارتخانه آمدیم دوربین ثبت تخلف فعال داشتیم اما در حال حاضر 2 هزار دوربین هوشمند ثبت تخلفات در جاده‌ها فعال است و در کنار آن دستگاه‌های تردد شمار توزین در حال حرکت و غیره داریم.

    وی اظهار داشت:‌از رئیس سازمان راهداری می‌خواهم اصل دسترسی آزاد اطلاعات را به عنوان اصلی‌ترین کار دنبال کنند و ما ارتقا بهره‌وری، مبارزه با فساد همه با گردش آزاد اطلاعات میسر می‌شوند؛ هوشمند کردن همه سیستم‌ها به عنوان راهکار بنیادین ضرورت دارد و هیچ فرایندی نباید در حوزه راهداری غیرشفاف باشد.

    آخوندی ادامه داد:‌در آستانه سفرهای نوروزی هستیم و از همه مدیران و دست‌اندرکارانمی‌خواهم تلاش خود را جهت آسایش، رفاه و ایمنی مردم به کار گیرند و خصوصا با بحث‌هایی که این روزها در مجلس عنوان شده است تقاضا داریم این در روحیه همکاران اثر نگذارد و اصلی‌ترین هدف‌شان ارتقا ایمنی و آماده سازی ناوگان حمل و نقل برای سفرهای نوروزی باشد.

    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همه استان‌ها باید یک جلسه کمیته ایمنی راه‌ها داشته باشند و همه مسائل را در آستانه سفرهای نوروزی مجددا مرور کنند.

    وی تاکید کرد: حمل و نقل در سال 97 باید به بهترین وجه انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار