مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تصویب آغاز عملیات احداث نهمین آزادراه کشور در سال آینده

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب آغاز عملیات احداث نهمین آزادراه کشور در سال آینده خبر داد و گفت: با کاهش فاصله بین تبریز و شهر جدید سهند علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، بار ترافیکی جاده فعلی تبریز -آذر شهر نیز که جزء محورهای حادثه خیز و پرترافیک استان است تا حدود زیادی تعدیل می‌شود.

تصویب آغاز عملیات احداث نهمین آزادراه کشور در سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی از واگذاری عملیات احداث آزادراه تبریز-شهر جدید سهند به شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد و گفت: آغاز عملیات ساخت  آزادراه تبریز شهر جدید سهند به طول 15 کیلومتر در مورخ 3 اسفندماه سال جاری در جلسه هیات وزیران به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت به تصویب رسید.

    طاهرخانی در ادامه با بیان اینکه طبق دستور وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات ساخت این پروژه، آزاد راه تبریز-شهر جدید سهند به شرکت نگهداری و بهره‌برداری از آزاد راه تبریز - شهر جدید سهند با تامین مالی 60 درصد از منابع مالی توسط سرمایه گذار با هزینه‌ای بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال به زودی انجام خواهد گرفت گفت:  با پایان عملیات اجرایی آزادراه زمان سفر از 40 دقیقه فعلی به 10 دقیقه کاهش مییابد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با کاهش فاصله بین تبریز و شهر جدید سهند علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت، بار ترافیکی جاده فعلی تبریز - آذر شهر نیز که جزء محورهای حادثه خیز و پرترافیک استان است تا حدود زیادی تعدیل می شود.

    به گفته این مقام مسئول طول دوره مشارکت و احداث آزادراه 18 ماه است که پیش بینی می شود تا سال آینده، آزادراه را به صورت آزمایشی تحت بار ترافیکی قرار گرفته و به یکی از اصلی ترین مطالبات و نیازهای شهر جدید سهند پاسخ داده شود.

    گفتنی است مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور روز گذشته از  نهایی شدن قرارداد ساخت 896 کیلومتر آزادراه جدید در قالب 8 پروژه خبر داده و گفته بود:  1113 کیلومتر آزادراه در سال گذشته با اعتبار  8700  میلیارد تومان اجرایی شد که 70 درصد سهم از سوی بخش خصوصی  و 30 درصد آن را دولت تامین کرد./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار