مدیران خودروعصر اعتبار

گرانی و افت کیفیت مصالح حباب نرخ مسکن را بزرگ تر کرده است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، از گرانی و افت کیفیت مصالح ساختمانی در کشور انتقاد کرد و گفت: ضعف نظارت ها بر واحدهای تولید فراورده های ساختمانی عامل اصلی گرانی مسکن در سال های اخیر بوده است.

گرانی و افت کیفیت مصالح حباب نرخ مسکن را بزرگ تر کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا ملکشاهی با انتقاد از رشد بی ضابطه نرخ مصالح ساختمانی و کاهش کیفیت تولیدات داخلی در این حوزه، گفت: متاسفانه ضعف نظارت ها بر واحدهای تولید فراورده های ساختمانی عامل اصلی گرانی مسکن در سال های اخیر بوده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تخریب سازه ای که تنها 6 ماه از زمان افتتاح آن می گذرد در زمین لرزه اخیر کشور نشان از کیفیت پایین مصالح به کار رفته در ساختمان دارد، افزود: با توجه به زلزله خیز بودن کشور باید کیفیت سازه ها با نظارت های مستمر ارتقا یابد.

    نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید چرایی افزایش قیمت مصالح ساختمانی مشخص شود، تصریح کرد: ربط دادن گرانی مصالح ساختمانی به موضوع نوسانات ارزی غیر منطقی است زیرا فراورده های ساختمانی تولید داخل هستند.

    مجلس پیگیر چرایی افزایش نرخ مسکن است

    وی با بیان اینکه مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن پیگیر چرایی افزایش نرخ مسکن است، گفت: یکی از دلایل مورد بررسی مجلس در خصوص چرایی رشد نرخ مسکن گرانی مصالح ساختمانی است که با دعوت از مسئولان مربوطه چند و چون آن بررسی خواهد شد.

    ملکشاهی با تاکید بر اینکه مصالح ساختمانی باید از کانال های مختلفی از حیث آزمایش کیفیت خارج شوند، افزود: در صورتی که کیفیت مصالح کاهش یافته باشد باید پروسه تولید آن بررسی و با عوامل دخیل در این موضوع به شدت برخورد شود زیرا این موضوع به صورت مستقیم با جان مردم در ارتباط است.

    سوداگری علت گرانی و کاهش کیفیت مصالح ساختمانی است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کمیسیون عمران ضمن دعوت از مسئولان مربوطه حتی نمونه ای از مصالح ساختمانی را نیز با حضور کارشناسان امر از حیث کیفیت بررسی خواهد کرد، گفت: باید مشخص شود علت کاهش کیفیت مصالح ساختمانی سوداگری کدام دسته از افراد حاضر در چرخه تولید است.

    وی ادامه داد: به صرفه شدن تولید در حیطه صنعت ساختمان می تواند به کوچک شدن حباب نرخ مسکن در بازار کمک کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن با متولیان گرانی و همچنی افت کیفیت مصالح ساختمانی در کشور برخورد خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو