مدیران خودروعصر اعتبار

در آستانه فصل گرم سال مطرح شد

تاکید وزارت بهداشت بر جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و آب‌های سطحی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

عصر ساختمان- نماینده وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده کرمانشاه آخرین اقدامات انجام شده برای تامین بهداشت در این مناطق را تشریح کرد.

تاکید وزارت بهداشت بر جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و آب‌های سطحی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، طیب قدیمی درباره برنامه دستگاه‌های مسئول برای کنترل فاضلاب و آب‌های رها شده در مناطق زلزله‌زده، توضیح داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ستاد بحران استان در این زمینه فعال است و توانسته نظر همه مسئولان استانی را به اهمیت این موضوع جلب کند. در این کمیته همه مسئولان دیگر شامل آبفا و ... به اهمیت موضوع پی برده‌اند و قول همکاری داده‌اند تا همراه حوزه بهداشت به نحوی  فعالیت کنند که مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشیم.

    وی ادامه داد: ما نگرانی‌های خود را از طریق معاونت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به آنها منتقل کرده‌ایم. مسئولان ارشد استان نیز حمایت کرده‌اند. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده آبهای سطحی و نخاله‌های ساختمانی جمع‌آوری و اقدامات پیشگیرانه برای فصل گرما انجام شود.   دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برنامه‌ریزی کرده است که  بیش از 300 هزار مترمربع از آبهای سطحی و فاضلاب این مناطق را با کمک یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران سم پاشی کند که این کار در حال حاضر آغاز شده است.

    قدیمی درباره وضعیت سلامت آب شرب منطقه نیز توضیح داد و گفت: سلامت آبهایی که مکلف هستیم کلرسنجی آنها را انجام دهیم و همچنین آب‌ قابل توزیع در سیستم شبکه‌ که می‌توان آن را آزمایش کرد، تایید می‌شود.

    وی تاکید کرد: آزمایش‌ آب‌های رها شده و فاضلاب مناطق به صورت مرتب با استفاده از نیروهای بهداشت محیط و حوزه بهداشت به همراه اکیپ‌های دیگر انجام می‌شود. این نیروها تلاش می‌کنند حداقل تجمع آب در مناطق وجود داشته باشد. در حال حاضر نیز مشکلی از نظر فاضلاب و آب شرب نداریم؛ چون این آب به صورت مرتب کلرسنجی می‌شود و دانشگاه هر روز در این زمینه گزارش می‌گیرد و بازخورد تغییر میزان کلر را به آبفا اطلاع می‌دهد.

    نماینده وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام نیز در حال حاضر حداقل نیاز را برآورده می‌کند، اما باز هم می‌توان همزمان با آغاز اسکان دائم و تثبیت اسکان موقت، تعداد آنها را افزایش داد. کار اسکان موقت نیز بر اساس برنامه سازمان‌هایی که مسئول این کار هستند در حال پیش رفتن است. ما نیز در حوزه سلامت اسکان افرادی که نیاز بیشتری دارند، مانند مادران باردار و بیماران را در اولویت قرار داده‌ایم. 

    قدیمی، درباره برنامه برای پیشگیری از مارگزیدگی و عقرب‌ گزیدگی در این مناطق نیز گفت: در مناطق گرمسیر در شرایط عادی نیز احتمال گزش وجود دارد؛ به همین دلیل قرار است در این حوزه  آموزش‌هایی با کمک پرسنل بهداشت و مراقبان سلامت ارائه شود. علاوه بر آن باید پادزهرهایی آماده شود که استان کرمانشاه از این نظر مشکلی ندارد. در مورد دپوی نخاله نیز با سازمان‌های مسئول جلساتی برگزار شده تا محل تجمع جوندگان و حشرات از بین رود. این سه برنامه نیز به موازات هم پیش می‌رود.

    نماینده وزارت بهداشت در مناظق زلزله‌زده همچنین اضافه کرد: خدمات خانه‌های بهداشتی که بعد از زلزله آسیب ندیده بودند، از همان روزهای اول پس از زلزله آغاز شده است. برخی از این مراکز آسیب جزئی دیده بودند و قابل تعمیر هستند.  تعمیر آنها در بیشتر شهرها به پایان رسیده و فقط چند شهر باقی مانده است. از نظر فنی نیز تایید شده که این مراکز قابل تعمیر هستند. 47 خانه و 9 مرکز بهداشت تخریب شده بودند که در حال حاضر پیمانکار آنها مشخص و زمین‌ها تحویل داده شده است. خدمات این مراکز نیز داخل کانکس‌های جایگزین ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار