مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تصمیمات کارگروه سازگاری با کم‌آبی برای حل بحران آب مقطعی خواهد بود

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی، این نوع تعاملات و برنامه ریزی‌ها را در سطح کلان و بین وزارت خانه‌ها یک گام مثبت و رو به جلو برای حل مسئله آب در کشور ذکر کرد.

تصمیمات کارگروه سازگاری با کم‌آبی برای حل بحران آب مقطعی خواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی بختیار  با بیان این مطلب اظهار داشت: از آنجایی که امسال یکی از سال های سخت به لحاظ کمبود آب است و تقریبا بعد از سال 79 مشابه امسال از لحاظ کم بودن میزان بارش ها نداشته ایم، کارگروهی برای هماهنگی کلان در حوزه آب کشاورزی، شرب و محیط زیست با عنوان کارگروه سازگاری با کم آبی ایجاد شده است. این کارگروه متشکل از وزیر نیرو، وزیر کشاورزی و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست است.

    وی در ادامه با بیان اینکه «این کارگروه به منظور برنامه ریزی در خصوص مسئله آب و ساماندهی وضعیت آب شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیطی در کشور ایجاد شده است» تصریح کرد: ضرورت این مسئله از سال های قبل احساس می شد و اگر در سال های قبل این تعامل بین وزرای مختلف در رده بالا شکل می گرفت قطعا امروز شاهد وضعیت مناسب تری در حوزه آب بودیم و این به هم ریختگی و بحرانی شدن مسئله آب در کشور اتفاق نمی افتاد.

    نماینده مردم گلپایگان در مجلس، گفت: یکی از بحث های ساختاری که در حوزه آب از دیرباز در سازمان برنامه مطرح بود، ایجاد یک وزارت خانه به نام آب، منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی بود تا بتواند حوزه آب را به طور کلی مدیریت کند. امروز متولی حوزه آب در کشور وزارت نیرو است که تنها 10 درصد آب کشور را توزیع می کند در حالی که 90 درصد آب در کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود.

    بختیار با بیان اینکه «این نوع تعاملات، برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها در سطح کلان و بین وزارت خانه ها یک گام مثبت و رو به جلو برای حل مسئله آب در کشور است، خاطرنشان کرد: البته به نظر می آید که حل ساختاری مسئله آب در آینده جزو برنامه ها قرار خواهد گرفت، اما این کارگروه راهکاری کوتاه مدت است که می تواند مسئله را مدیریت کند و حتی به صورت مقطعی برای حل این مسئله تصمیمات کارگشایی بگیرد.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: اکنون که این کارگروه تشکیل شده است باید وزرایی که در این کارگروه عضو هستند به تصمیماتی که گرفته می شود پایبند باشند چراکه اگر این تصمیمات اجرایی و عملیاتی شوند قطعا شرایط روبه بهبودی را طی خواهیم کرد. ما حدود 20 یا 30 سال شرایط نزولی را در موضوع آب داشته ایم و اکنون اگر بتوانیم این کارگروه را مدیریت کنیم گام مثبتی را در این زمینه برداشته ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو