مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران:

اجرای طرح توسعه انضباط شهری در سال آینده

عصر ساختمان- شهردار تهران با بیان اینکه با منابع محدود باید به نوعی در سال جاری شهرداری را اداره می کردیم، افزود: زمانی که سر کار آمدیم عده‌ای گفتند این تیم جدید در باتلاق شهرداری غرق خواهند شد و حتی دو ماه هم نمی‌توانند حقوق پرسنل خود را بدهند؛ اما امروز همه پرداختی‌های شهرداری در اسفند ۱۳۹۶ به نحوی که عملی و ممکن بوده، پرداخت شده است.

اجرای طرح توسعه انضباط شهری در سال آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، شهردار تهران در مراسم رژه صبحگاهی و پیشواز نیروهای شهربان و حریم بان با اشاره به اینکه مقابله با عدم انضباط و تخلفات ساخت و ساز مقدم بر برخوردهای بعدی است، اظهار داشت: یکی از این مولفه‌هایی که در بررسی زیست پذیری شهرها مورد توجه قرار می گیرد نیز درباره انضباط و قانون‌مندی است.

    وی افزود: در روزهای آخر سال همه در صدد هستیم تا فعالیت‌های یک سال گذشته را جمع‌آوری کرده و کارها و مسایل باقی مانده را انجام دهیم تا خودمان را برای تعطیلات و استراحت نوروزی آماده کنیم.

    نجفی با اشاره به اینکه وضعیت در شرکت شهربان و حریم بان مقداری متفاوت است، گفت: چرا که شما در عین حال که مشغول  ارزیابی فعالیت های یکساله و جمع بندی فعالیت های آخر سال هستید، تازه باید خودتان را برای یک کار سخت تر و ویژه در ایام تعطیل آماده کنید تا در مقابل کسانی که ممکن است بخواهند از تعطیلات و وجود خلاء در بخشی از سیستم های اداری سوء استفاده کنند، آماده باشید.

    شهردار تهران وظیفه نیروهای شهربان و حریم‌بان در مقابله با تخلفات را یک کار سخت و وظیفه جهادی توصیف کرد و گفت: نیروهای شهربان و حریم بان چشم بینا و دست پرقدرت شهر برای مبارزه با هرگونه تخلف، برخورد و ناهنجاری هستند.

    وی ادامه داد: سابقه سال‌های گذشته نشان می دهد که عده‌ای فرصت طلب و سودجو مترصد این هستند که در این ایام شروع به ساخت و ساز در بخش حریم کرده و بعد هم مدعی شوند باید شرایط برخورد با آنها فراهم شود.

    نجفی با تاکید بر اینکه مقابله با عدم انضباط و تخلفات ساخت و ساز پیشگیری مقدم بر برخوردهای بعدی است، گفت: وقتی کسی تخلف کرد، برخورد با او غیر ممکن نیست؛ اما سخت خواهد بود. بنابراین پیشگیری نیروهای شهربان به مراتب ارزش بیشتری دارد تا کسی مرتکب تخلف شود و او را به کمیسیون ماده100 ارجاع داده و یا اکیپی برای جمع کردن تخلف بفرستیم.

    اجرای طرح توسعه انضباط شهری در سال آینده
    اولین خواسته شهروندان تهرانی؛رفع سد معبر است

    شهردار تهران با بیان اینکه طرح توسعه انضباط شهری سال آینده، حدود دو هفته قبل به مرحله نهایی رسید و اجرای آن در سال آینده چهره شهر را زیباتر خواهد کرد، گفت: بر اساس این طرح در سال آینده با عدم انضباط شهری در هر شکل و هر جای شهر مبارزه جدی انجام می دهیم.

    وی اضافه کرد: مشکل سد معبر چهره تهران را زشت کرده و زندگی شهری نیز دچار مشکل کرده است. علاوه بر این وانت‌ها و ماشین‌هایی که با بساط گستری کسب و کاری راه می‌اندازند نیز منشا خیلی از ترافیک ها و حتی تصادف ها هستند.

    نجفی با اعلام اینکه تعدادی از کمیسیون‌های مختلف در طرح توسعه انضباط شهری به زودی تشکیل می‌شود، افزود: این طرح از دو هفته قبل به صورت آزمایشی در برخی نقاط تهران اجرایی شده و بعضی از این بساط گستری ها جمع آوری شده اند. مراکزی برای هدایت آنها در نظر گرفته شده اما باید در نظر داشت که این، اصل طرح نیست.

    وی عنوان کرد: اولین خواسته شهروندان تهرانی در جریان تماس های ماه های اخیر با سامانه های 137 و 1888 شهرداری رفع سد معبر است. رفتار و عملکرد نیروهای شهربان و حریم بان در توسعه رفتار شهروندی بین شهروندان بسیار موثر است و حتی رفتار انها از گفتارشان موثرتر است.

    سال 97 برای ما و خانواده شهرداری سال بهتری خواهد بود
    عده ای می گفتند تیم جدید در باتلاق شهرداری غرق خواهد شد

    نجفی ادامه داد: تا کنون چهار گزارش درباره عملکرد شرکت شهربان و حریم‌بان دریافت و مطالعه کرده‌ام، در کنار آن درد دل‌های پرسنل این شرکت به دست ما رسیده است که امیدواریم از ابتدای سال آینده بتوانیم بخشی از این مشکلات را برای شما حل کنیم.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم بخشی از زحمات آماده باش نوروزی این افراد در فاصله زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین از نظر مالی جبران شده و با برنامه‌ریزی مسایل مربوط به استخدام، مشکلات مالی و پرداخت‌های حقوقی این افراد برطرف شود.

    شهردار تهران با بیان اینکه با منابع محدود باید به نوعی در سال جاری شهرداری را اداره می کردیم، افزود: زمانی که سر کار آمدیم عده‌ای گفتند این تیم جدید در باتلاق شهرداری غرق خواهند شد و حتی دو ماه هم نمی‌توانند حقوق پرسنل خود را بدهند؛ اما امروز همه پرداختی‌های شهرداری در اسفند 1396 به نحوی که عملی و ممکن بوده، پرداخت شده است.

    نجفی در پایان گفت: قول می دهم که سال97 برای ما و خانواده شهرداری سال بهتری خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار