مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم:

لزوم جداسازی آب شرب از آب آبیاری

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه باید به دنبال سازگاری با مسئله کم آبی باشیم، عنوان کرد: باید یک طرح جامع در این خصوص در استان تدوین شود.

لزوم جداسازی آب شرب از آب آبیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن اوروجی عصر ‌روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم، اظهار کرد: ایران یک کشور حادثه خیز در منطقه و دنیا است و سالانه حادثه‌های مختلف از جمله حوادث طبیعی در کشور رخ می‌دهد و استان قم نیز تابع همین شرایط است و باید برای مقابله با حوادث و بحران‌ها آماده باشیم.

    وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها تا 15 سال آینده، از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و کشور دچار مشکل کم آبی و بیابانی شدن اراضی خواهد شد؛ بر همین اساس باید برای مقابله با پدیده ریزگردها راهکارهای مناسب اندیشیده شود.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، با بیان اینکه با توجه به ماندگار بودن خشکسالی در کشور، جداسازی آب شرب از آب آبیاری باید به زودی در استان اجرایی شود، افزود: با توجه به بی سابقه بودن کاهش میزان بارش در کشور باید به دنبال سازگاری با مسئله کم آبی باشیم و لازم است یک طرح جامع در این خصوص در استان تدوین شود.

    وی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی باید به دنبال بیمه ساختمان‌های اداری خود باشند؛ همچنین بیمه اماکن مسکونی و تجاری در قم باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ این موضوع در برخی روستاها به انجام رسیده است.

    اوروجی خاطرنشان کرد: بارش‌های دیروز باعث ایجاد سیلاب در برخی مناطق شد و باتوجه به شروع بارش‌های بهاری، باید در برابر این اتفاقات به خصوص در ایام نوروز آمادگی وجود داشته باشد تا امدادرسانی به طور مطلوبی انجام شود.

    وی با بیان اینکه در استان قم حدود 80سازمان مردم نهاد وجود دارد، اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه کمک‌های خوبی توسط این سازمان‌ها انجام شد و هماهنگی خوبی را در این زمینه شاهد بودیم. همچنین در حادثه برف و یخبندان و بسته شدن راه‌ها، ‌استان قم به خوبی توانست شرایط را مدیریت کند و دستگاه‌های اجرایی کمک خوبی انجام دادند و همراهی خوبی داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو