مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

اثرگذاری حباب نرخ مسکن در بازار اجاره بها

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از افزایش جمعیت اجاره نشین در سال های اخیر خبر داد و گفت: بزرگ شدن حباب نرخ مسکن در بازار اجاره بها نیز تاثیر داشته و گرانی هایی را به این بازار تحمیل کرده است.

اثرگذاری حباب نرخ مسکن در بازار اجاره بها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به وضعیت بازار اجاره بها در سال جاری، گفت: متاسفانه بزرگ شدن حباب نرخ مسکن در بازار اجاره بها نیز تاثیر داشته و گرانی هایی را به این بازار تحمیل کرده است.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نرخ اجاره بها در سال جاری به نسبت سال 96 رشد بی سابقه ای را شاهد خواهد بود، افزود: ورود به موقع دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی در حوزه کنترل نرخ ها می تواند تا حدودی از گرانی افسار گسیخته نرخ ها جلوگیری کند.

    داغ شدن بازار اجاره بها نتیجه برهم خوردن توازن عرضه و تقاضا است

    نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه متاسفانه گرانی نرخ مسکن بر روند اجاره نشینی در کشور تاثیر چشم گیری داشته است، تصریح کرد: با داغ شدن بازار اجاره بها در نتیجه کاهش قدرت خرید مردم در بخش مسکن توازن میان عرضه و تقاضا بهم خورده و تورم در این حوزه بیش از نرخ متصور شده است. 

    بدری با بیان اینکه همسو با افزایش سقف تسهیلات مسکن قدرت خرید مردم نیز با توجه به تورم در این حوزه کاهش یافته است، گفت: دولت برای کنترل نرخ های افسار گسیخته در بخش مسکن و اجاره بها باید ورود کرده و با هر نوع گرانی بی ضابطه در این بخش برخورد کند.

    کاهش تولید مسکن در روند اجاره نشینی تاثیر داشته است

    وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل رشد نرخ ها در بخش مسکن و اجاره بها کاهش تولید مسکن به نسبت نیاز کشور است، افزود: متاسفانه بی برنامه گی در حوزه مسکن مهم ترین عاملی است که به گرانی ها در این حوزه دامن زده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در صورتی که دولت به تولید مسکن اقدام کند به طور حتم رشد ناموزن قیمت ها متوقف شده و بازار اجاره بها نیز ساماندهی می شود.

    وی با بیان اینکه عدم وجود برنامه عملیاتی در بخش مسکن از سوی دولت بارها مورد اعتراض نمایندگان واقع شده است، گفت: طرح مسکن اجتماعی نیز از سوی دولت هیچ اثری از آن نیست.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت برای ساماندهی مسکن و اجاره بها در سال جاری قبل از هر کاری باید به ارایه طرحی جامعی در حوزه مسکن اقدام کند تا به این ترتیب به نوسانات قیمتی در این حوزه پایان داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار