مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

جمعیت ساکن شهرهای جدید ۳۵ درصد رشد کرد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد: جمعیت ساکن شهرهای جدید با رشد ۳۵ درصدی در دوره اخیر به ۷۷۰ هزار نفر رسیده است.

جمعیت ساکن شهرهای جدید ۳۵ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حبیب‌اله طاهرخانی روز یکشنبه در یادداشتی که در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر شد، با یادآوری وجود 18 شهر جدید مسکونی در کشور نوشت: 25 سال از عمر سیاست احداث شهرهای جدید می‌گذرد و طی این مدت، ٧ شهر جدید ما هر کدام به جمعیت حدود ١۰۰ هزار نفر رسیده‌اند.
    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، این رشد جمعیتی در شهرهای جدید مفهومی استراتژیک و مهم دارد که اجرای بسیاری از پروژه‌ها و اقدامات را مقرون به صرفه می‌کند.
    وی با یادآوری اینکه شهرهای جدید می توانند به شهرهای میانی تبدیل شوند، نوشت: شهرهای ما می‌توانند در توسعه کلانشهرها، نوسازی بافت فرسوده و مهار حاشیه‌نشینی در کنار مدیریت شهری بوده و به آن کمک کنند.
    طاهرخانی خاطر نشان کرد: قصد داریم شهرهایی را ایجاد کنیم که به جای سربار کردن جمعیت، آمایشی عمل کرده و خود زمینه ‌ساز توسعه و نقطه رشد باشد و کیفیت زندگی در این شهرها ارتقا یابد.
    به عقیده معاون وزیر راه و شهرسازی، احداث شهرهای جدید بدون نظام مالی مشخص درست نیست به همین مدل‌های گوناگون مانند مدیریت دارایی، انواع مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری باید در سال‌های آتی مدنظر ما قرار گیرد. ما باید بتوانیم منابع بخش خصوصی را در راستای منافع عمومی در شهرهای جدید قرار دهیم.
    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید یادآور شد: بی‌شک شهرهای جدید به جهت بستر و تنوع موضوعات سرمایه‌گذاری، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های فعالیت اقتصادی در کشور است و از این رو امنیت سرمایه و ضمانت بازگشت سود یکی از مهمترین مباحث در باب سرمایه گذاری است.
    طاهرخانی تاکید کرد: شرکت عمران شهرهای جدید در راستای سیاست‌های کلان دولت، با دعوت از سرمایه ‌گذاران داخلی و خارجی، در حال برنامه‌ریزی برای، جذب نقدینگی، انتقال فناوری‌های جدید و ایجاد زمینه‌های اشتغال در این شهرهاست.
    به عقیده وی، شهرهای جدید بستر بکری برای فعالیت گسترده سرمایه‌گذاران در طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و کوچک با موضوعات متنوع در سطوح محله‌ای، ناحیه‌ای، شهری و فراشهری است که در یک برنامه‌ریزی دقیق، علاوه بر تامین سود مناسب و مطمئن برای سرمایه ‌گذار، نقش مؤثری در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان شهرهای جدید خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار