مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت پلاسکو تا زمان ارائه نقشه متوقف می ماند

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۲ گفت: روشن شدن تکلیف ساختمان پلاسکو تا زمان ارائه نقشه از طرف بنیاد مستضعفان متوقف خواهد ماند.

ساخت پلاسکو تا زمان ارائه نقشه متوقف می ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیمان حسین محسنی شهردار منطقه 12 شهرداری تهران، در خصوص مشکلات کسبه قسمت پشتی ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: ما از روز اول گفتیم، نمی‌توانیم به قطعیت اعلام کنیم که از ساختمان 5 طبقه استفاده شود و در ساختمان 5 طبقه باید بحث‌های مکانیک خاک مورد بررسی قرار بگیرد.

    محسنی تاکید کرد: روشن شدن تکلیف ساختمان پلاسکو تا زمان ارائه نقشه از طرف بنیاد مستضعفان متوقف خواهد ماند.

    وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر هم مقام‌های قضایی درگیر این ماجرا هستند و نکته این است که میراث فرهنگی مصوبه ای برای شورای عالی فنی دارد که بر اساس آن اجازه ساخت را برای ساختمان پلاسکوی جدید محدود کرده است.

    شهردار منطقه 12 خاطرنشان کرد: در آخرین صحبت ها مشخص شد برای ساختمان جدید پلاسکو استثنایی هم قائل شدند و این استثنا تنها کلام بود و هیچ مصوبه کتبی نوشته نشد.

    محسنی تاکید کرد: خسرو آبادی مدیرکل وقت اداره میراث فرهنگی تهران اعلام کرد که از جهت من رعایت حقوق مکتسبه ساختمان پلاسکو بلامانع است، اما در هر صورت باید دید رئیس جدید در این خصوص چه نظری خواهد داد.

    وی یادآور شد: نکته دیگر این است که تا کنون بنیاد مستضعفان نقشه و طرحی به شهرداری تحویل نداده است و علت جلوگیری از خاک‌برداری در زمین هم همین بود و در واقع شهرداری تا زمانی که نقشه ها ارائه نشود اجازه ادامه گودبرداری را نخواهد داد.

    شهردار منطقه 12 تصریح کرد: نکته دیگر در مورد ساختمان پلاسکو جدید سرنوشت پارکینگ پروانه است که باید ببینیم آیا پس از بهسازی که توسط بنیاد صورت می گیرد ممکن است جمعه بازار تعطیل شود یا خیر؟

    محسنی اضافه کرد: قرار است در طراحی ساختمان جدید به میزان کافی پارکینگ در نظر گرفته شود و بحث استفاده از پارکینگ های دیگر تنها در صورتی است که پارکینگ های ساختمان کفاف ندهد.

    وی افزود: پارکینگ پروانه امروز به یکی از جاذبه های تهران تبدیل شده است و تلاش بر این است که تنها این پارکینگ و جمعه بازار ساماندهی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار