مدیران خودروعصر اعتبار

بدترین دوره فعالیت تعاونی‌های مسکن

عصر ساختمان:معاون امور مسکن وساختمان وزارت راه‌وشهرسازی درباره تخلفات صورت گرفته از سوی تعاونی‌های مسکن مجری طرح مسکن مهر در دولت قبل گفت: بیشترین تخلفات در تعاونی‌های مسکن، مربوط به طرح مسکن مهر در دولت دهم بود.

بدترین دوره فعالیت تعاونی‌های مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان، افزود: در آن دوره تعاونی‌هایی که تشکیل می‌شد، واقعی نبودند؛ به این معنا که افرادی که دور هم جمع می‌شدند از یکدیگر شناختی نداشتند. بلکه افرادی که ثبت نام کرده بودند، به ترتیب شماره پرونده و بدون نظرخواهی، در تعاونی‌های مسکن غیرواقعی قرار داده می‌شدند. وی تاکید کرد: این وضعیت، بدترین تجربه فعالیت تعاونی مسکن در ایران بود. در حالی که تعاونی مجموعه‌ای از افرادی است که همدیگر را می‌شناسند و نوعی سیستم خودکنترلی را در بالای سرشان می‌بینند؛ ولی در تعاونی‌های غیر واقعی مسکن مهر در دولت قبل به دلیل تعداد زیاد اعضا و ناشناس بودنشان نسبت به هم، این نوع سیستم وجود نداشت که سبب بروز تخلفاتی در آنها شده بود.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تا سال 1357 در ایران تنها 676 شرکت تعاونی مسکن داشته‌ایم اما در سال 90 تعداد تعاونی‌های مسکن کشورمان به 12 هزار و 600 واحد رسید. حامد مظاهریان درباره نقش تعاونی‌های مسکن در ساخت و توسعه صنعت ساختمان اظهار کرد: با توجه به اینکه مسکن کالای گرانی محسوب می‌شود نحوه تامین مالی آن هم باید به روش‌هایی باشد که مردم بتوانند قدرت خرید و فروش آن را پیدا کنند. وی با بیان اینکه رشد تعاونی‌های مسکن در ایران به بعد از انقلاب مربوط می‌شود، گفت: تا سال 1357 در ایران تنها 676 شرکت تعاونی مسکن داشته‌ایم؛ اما در سال 90 تعداد تعاونی‌های مسکن کشورمان به 12 هزار و 600 واحد رسید؛ یعنی در سه دهه 21 برابر شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار