مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

وضعیت کف بازار، رشد صدور پروانه های ساختمانی را نشان نمی دهد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: رشد صدور پروانه ساختمانی یا تحول چند درصدی در بخش صنعت ساختمان در کف جامعه محسوس نیست.

وضعیت کف بازار، رشد صدور پروانه های ساختمانی را نشان نمی دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی با اشاره به آمار منتشر شده در خصوص رشد صدور پروانه های ساختمانی، گفت: علی رغم همه صحبت هایی که درباره رشد صدور پروانه ساختمانی یا تحول چند درصدی در بخش صنعت ساختمان می شود اما در کف جامعه این موضوعات محسوس نیست.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فراگیر بودن رونق صنعت ساختمان در سایر بخش های اقتصادی کشور، افزود: با توجه به ارتباط نزدیک صنعت ساختمان با بسیاری از مولفه های اقتصادی کشور رشد اقتصادی همسو با تحرک بخش مسکن طبیعی است.

    رشد صعودی نرخ مسکن همسو با کاهش نرخ سود بانکی

    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برهه ای از زمان همسو با کاهش نرخ سود بانکی افزایش قیمت مسکن شیب صعودی پیدا کرد، گفت: پس از چندی روند نرخ ها در بازار مسکن به سمت شیب ملایمی حرکت کرد اما این موضوع با نوسانات ارزی در کشور دوام چندانی نداشت.

    وی با تاکید بر اینکه همزمان با کاهش نرخ سود بانکی و نوسانات ارزی در سالی که گذشت رشد قیمت مسکن صورت گرفته و بخش عمده ای از سرمایه های مردم از بازار ساخت و ساز فراری شد، تصریح کرد: یکی دیگر از عواملی که به گرانی ها در بازار مسکن دامن زد بحث زلزله غرب کشور بود که به علت جذب سرمایه های انبوهی از بخش دولتی و خصوصی و همچنین مصالح ساختمانی در حجم زیاد در وضعیت فعلی بازار مسکن تاثیر گذاشته است.

    رشد صدور پروانه های ساختمانی مشهود نیست

    افضلی با بیان اینکه اگر از سوی ارگانی آماری دال بر افزایش صدور پروانه های ساختمانی منتشر شده باید با بررسی های دقیق میزان آن مشخص شود، افزود: در واقع وضعیت فعلی بازار مسکن نشان می دهد که میزان صدور پروانه های ساختمانی به گونه ای نبوده که آثار مشهودی در سطح بازار در ارتباط با صنعت ساختمان دیده شود.

    وی با اشاره به مشکلاتی که برای برخی سرمایه گذاران در حوزه مسکن ایجاد شده است، گفت: در زمان جهش نرخ مسکن در برخی مناطق کشور سرمایه ها به سمت مسکن رفته و تعداد بسیار زیادی واحد مسکونی ساخته شده اما با توجه به رکود فعلی این بازار ضررهای بسیار متوجه سرمایه گذاران شده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گذاران با اخذ تسهیلات از بانک ها اقدام به ساخت و ساز در کشور کرده اند، تصریح کرد: رکود حاکم بر این بخش منجر به مشکلات عدیده ای برای سیستم بانکی کشور به علت معوق شدن تسهیلات وام گیرندگان ایجاد کرده است.

    خانه اولی ها باز هم در خرید خانه درگیر با مشکلات هستند

    وی با تاکید بر اینکه تورم قیمتی در مناطق منجر به گرانی ساختمان ها شده است، گفت: علی رغم نیاز شدید مردم به ویژه خانه اولی ها به مسکن گرانی های حاکم بر بازار امکان خرید واحد مسکونی را از بسیاری از اقشار جامعه سلب کرده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فاکتورهای مطرح شده در خصوص رکود بازار مسکن و گرانی های موجود در آن نشانی از افزایش صدور پروانه های ساختمانی یا رونق در صنعت ساختمان نمی دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار