مدیران خودروعصر اعتبار

کنترل بازارهای موازی حباب نرخ مسکن را کوچک می کند

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت دوری بازار مسکن از هر نوع جذابیت و تلاطم تاکید کرد و گفت: ایجاد تلاطم در این بازار به مثابه بزرگ تر شدن حباب قیمت ها است.

کنترل بازارهای موازی حباب نرخ مسکن را کوچک می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مجید کیان پور با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی در خصوص جذابیت بیشتر بازار طلا و ارز به نسبت مسکن، گفت: هر چه بازار مسکن از جذابیت و تلاطم به دور باشد از گزند گرانی در امان خواهد بود.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد جذابیت در بازار مسکن هیجانات کاذبی را نیز در آن ایجاد خواهد کرد، افزود: با توجه به بزرگ بودن حباب قیمتی در این بازار ایجاد جذابیت مجدد گرانی ها را تقویت می کند.

    جذابیت ایجاد شده در بازار طلا و ارز به صلاح نیست

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه جذابیت ایجاد شده در بازار طلا و ارز نیز به صلاح نیست، تصریح کرد: با توجه به تاثیر پذیری بازار مسکن از بازارهای موازی باید آرامش نسبی به کلیت بازار تزریق شود.

    کیان پور با بیان اینکه تبدیل مسکن به کالای مصرفی یکی از ضرورت هایی است که می تواند ثبات قیمتی را به دنبال داشته باشد، گفت: هر نوع ایجاد جذابیتی در این بازار باید همسو با کاهش نرخ ها و حجم حباب قیمتی باشد.

    وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی در بازار مسکن باید در راستای ایجاد آرامش در آن باشد، افزود: دولت باید افزایش نرخ مسکن را در حول و هوش تورم دنبال کند در غیر این صورت تبعات بسیاری بر اقتصاد ایجاد خواهد شد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کاهش حداکثری تاثیرپذیری بازار مسکن از بازارهای موازی و همچنین مدیریت این نوع بازارها موازی است، تصریح کرد: دولت برای ساماندهی بازار مسکن باید بازارهای موازی را به سمت آرامش قیمتی هدایت کند.

    مدیریت بازار مسکن برای جلوگیری از سوادگری در آن لازم است

    کیان پور با تاکید بر اینکه مدیریت بازار مسکن برای جلوگیری از سوادگری در آن لازم است، گفت: با توجه به اینکه مسکن در بلند مدت آرامش و رکود را تجربه می کند لازم است در دوره رونق حجم حباب قیمتی کنترل شود.

    وی ادامه داد: دولت در راستای ساماندهی بازار مسکن باید تنها سیاست گذاری کرده و با ارایه برخی تسهیلات از جمله تسهیلات مالیاتی و عوارض ساخت مسکن های حمایتی را افزایش دهد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مجری گری دولت در حوزه مسکن اقدام مناسبی نیست، گفت: تقویت بخش خصوصی می تواند ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را در کشور تقویت کند.

    کیان پور با تاکید بر ضرورت ارایه تسهیلات ودیعه مسکن افزود: ارایه این نوع تسهیلات با حداقل 4 درصد سود می تواند وضعیت بازار را بهبود ببخشد.

    باید برای ساماندهی بازار مسکن نرخ تمام شده پول را کاهش دهیم

    وی با بیان اینکه باید برای ساماندهی بازار مسکن نرخ تمام شده پول را کاهش دهیم، گفت: انباشت تقاضا باعث افزایش نرخ اجاره بها در فصل های خاص سال شده است که این نیز باید با مکانیزم هایی اصلاح شود.

    کیان پور با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است دولت باید از ورود هر نوع کالای ساختمانی خارجی به کشور جلوگیری کند تا به این وسیله اشتغال پایدار صورت بگیرد.

    وی ادامه داد: وظیفه مراکز تحقیقات راه و مسکن در حوزه تقویت کیفیت تولیدات داخلی سنگین است، از این رو باید کیفیت و استانداردهای جهانی در حوزه تولیدات ملی رعایت شود.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کالای ایرانی چیزی از کالای خارجی کم ندارد، افزود: دولت باید با تقویت نظارت ها از تولید بی کیفیت جلوگیری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار