مدیران خودروعصر اعتبار

به همت دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی برگزار می‌شود؛

مسابقه معماری زیستا؛ راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران در تهران

عصر ساختمان- دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی مسابقه معماری زیستا؛ راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران را در تهران طی سالجاری با جایزه‌های ۵۰، ۳۵ و ۱۵ میلیون تومانی برگزار می‌کند.

مسابقه معماری زیستا؛ راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مسابقه معماری زیستا؛ راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران به همت دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در تهران برگزار می‌شود.

    آغاز مسابقه راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران 14 فروردین 97، ارسال آثار 2 اردیبهشت تا 2 تیر سالجاری، داوری آثار ارسالی 8 تیر، اعلام برندگان 10 تیر و اهدای جوایز نیز 14 تیر ماه سالجاری خواهد بود.

    هیات داوران این مسابقه نیز متشکل از محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، فرامرز پارسی، علیرضا شرافتی، محمدرضا قدوسی و محمد مجیدی هستند. داور جانشین نیز هومن طالبی معرفی شده است.

    جوایز مسابقات نیز شامل موارد زیر است:

    رتبه اول 500000000 ریال و لوح تقدیر، رتبه دوم 350000000ریال و لوح تقدیر، رتبه سوم 150000000و لوح تقدیر است. همچنین اهدای دو سکه به پنج طرح برگزیده نیز از دیگر جوایز در نظر گرفته شده در این مسابقه خواهد بود.

    در معرفی این مسابقه تحت عنوان طرح پرسش آمده است: تهران روی گسل های فعال زلزله خیز قرار دارد و وقوع زلزله در آن دور از ذهن نیست. جمعیت میلیونی، خیابان های باریک، بافت های فرسوده و کیفیت پایین ساخت، شبکه لوله کشی گاز با 70000 علمک، همگی مقدمات ایجاد یک بحران پس از زلزله است. به علاوه تهران الگوی سایر شهرهای ایران و شناخته شده ترین شهر ایران در منظر بین المللی است. لذا در پی طرح پرسشی هستیم تا معماران ظرفیت های معماری را در ارایه راه حل برای تسهیل عبور از چنین بحران هایی بسنجند. شرایط بوجود آمده پس از زلزله، اغلب مرگ بارتر از خود آن است. در عرض چند ثانیه آرامش زندگی صدها هزار انسان از بین رفته است و در کنار تلی از خرباه و ویرانه، حس امنیت و شوق زندگی جای خود را به هراس و آشفتگی و درماندگی می دهد. ساعاتی پس از زلزله، راه های ارتباطی از بین رفته اند. تردد و امدادرسانی در شهر به سختی انجام می گرد. امکان ریزش ویرانه ها وجود دارد و ترکیدگی لوله های گاز، آب و فاضلاب شهر را آبستن حوادث بعدی نموده است.

    هدف مسابقه ارایه راهکاری معمارانه در روزدهای نخستین پس از زلزله در شهر تهران است. راه حلی برای ایجاد فضایی امن جهت کاهش آسیب های بعدی در شرایط واقعی پس از بحران، ارایه این راه حل صرفا تولید محصول نبوده و می تواند از جنس راهبردهای فضایی بر اساس شناخت دقیق و واقعی شرایط باشد به طوری که معیارهای داوری را رعایت کند.

    آدرس دبیرخانه مسابقه زیستا: تهران، خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، خیابان مقدس، پلاک 21

    وب سایت رسمی مسابقه نیز www.zista.vistabest.com است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار