مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش ۲۷ درصدی ورودی سد‌ها در سال گذشته

عصر ساختمان- ورودی آب به سد‌های کشور از ابتدای مهرماه سال ۹۶ تا ۱۶ اسفندماه همان سال بالغ بر ۱۰.۴ میلیارد مترمکعب بوده است که در مقایسه با سال ۹۵ حدود ۲۷ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۲۷ درصدی ورودی سد‌ها در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، آخرین وضعیت سد‌های کشور حاکی ازآن است که ورودی آب به سد‌های کشور از ابتدای مهرماه سال 96 تا 16 اسفندماه همان سال بالغ بر 10.4 میلیارد مترمکعب بوده است که در مقایسه با سال 95 حدود 27 درصد کاهش داشته است.

    لازم به ذکر است که در این بازه زمانی حجم مخازن سد‌ها با رقم 22.52 میلیارد مترمکعب سال 95 با اُفت 13 درصدی روبرو بوده است.

    این نکته حائز اهمیت است که درحال حاضر 45 درصد مخازن سد‌های کشور پر است و حجم مخازن سد‌های 5 گانه تامین کننده آب شرب تهران که از سد‌های لار، طالقان، کرج، لتیان، ماملو تشکیل شده با 567 میلیون مترمکعب که معادل 30 درصد کل حجم این مخازن است در مقایسه با سال آبی گذشته 17 میلیون متر مکعب کمتر است.

    در این میان تعداد سد‌های ملی در دست بهره برداری در کشور به 171 سد با حجم کل مخزن حدود 52 میلیارد مترمکعب و آب قابل تنظیم حدود 37 میلیارد متر مکعب می‌رسد که علاوه بر این، 111 سد دیگر با حجم کل 20 میلیارد متر مکعب و حجم قابل تنظیم 11.5 میلیارد مترمکعب در حال حاضر در دست ساخت و تکمیل است.

    گفتنی است تعداد سد‌های استانی و زودبازده در دست بهره برداری به 203 سد با حجم کل مخزن 522 میلیون مترمکعب و آب قابل تنظیم 499 میلیون مترمکعب می‌رسد و در این بخش نیز 16 سد دیگر با حجم کل مخزن 56 میلیون مترمکعب و آب قابل تنظیم 64 میلیون مترمکعب در حال تکمیل است.

    براساس این گزارش 99.37 درصد از جمعیت شهری و 73 درصد از حمعیت روستایی از آب شرب بهره‌مند هستند.

    در این میان 16 میلیون و 170 هزار فقره انشعاب شهری و 5 میلیون و 495 هزار فقره انشعاب روستایی توزیع شده است.

    همچنین تا اسفندماه 138 تصفیه خانه شهری و 205 تصفیه خانه روستایی تا اسفند 96 احداث شده است.

    جمعیت تحت پوشش فاضلاب تا اسفند 96 به 48 درصد و انشعابات فاضلاب به 6 میلیون و 830 هزار فقره رسید از طرفی تصفیه خانه‌های فاضلاب در مدار نیز به رقم 185 تصفیه خانه رسیده است.

    در انتها 4 طرح فاضلاب روستایی و 16 طرح فاضلاب شهری شامل (شبکه، احداث و ارتقاء تصفیه خانه) و 20 طرح آبرسانی (18 آبرسانی به شهر‌ها و 2 نمکزدایی) آماده بهرهبرداری قبل از شروع فصل گرما خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو