مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:

مقابله با شهرفروشی وظیفه وزارت راه است

عصر ساختمان- رجبی، تأکید کرد: مقابله با شهرفروشی وظیفه وزارت راه است و باید این وزارتخانه گزارش کاملی از عملکرد خود در حوزه نظارت بر مسائل شهرسازی شهرها به مردم ارائه کند.

مقابله با شهرفروشی وظیفه وزارت راه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه مهندسان در برابر شهرفروشی احساس مسئولیت نمی‌کنند، گفت: شهرفروشی در وهله اول متوجه وزارت راه و شهرسازی است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، با بیان اینکه قانون هیچ وظیفه مشخصی بر عهده مهندسان در حوزه مقابله با شهرفروشی قرار نداده است، افزود: مهندسان موظف هستند آنچه که مرجع صدور پروانه های ساختمانی صادر می کند را به خوبی اجرایی کنند.
    وظیفه نظارت بر رعایت طرح های توسعه شهری با وزارت راه است

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وظیفه نظارت بر رعایت مسائل شهرسازی، رعایت طرح‌های توسعه شهری و طرح‌های جامع تفضیلی بر عهده وزارت راه وشهرسازی است، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند دستور کار سوال از وزیر راه و شهرسازی باشد که این وزارتخانه چگونه به وظایف خود عمل کرده است.

    رجبی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که داریم در بسیاری از طرح های تفضیلی تخلفاتی هم که از سوی شهرداری ها رخ داده بعدها به عنوان وضع موجود تثبیت شده یعنی در واقع در باز بینی طرح های تفضیلی این تخلفات شهرداری‌ها به عنوان جزئی از بازبینی مورد تأیید قرار گرفته است.
    وزارت راه گزارشی از عملکرد خود در مقابله با شهرفروشی ارایه کند

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقابله با شهرفروشی وظیفه وزارت راه و شهرسازی بوده و باید این وزارتخانه گزارش کاملی از عملکرد خود در حوزه نظارت بر مسائل شهرسازی شهرها، نظارت بر تخلفات شهرداری‌ها، ساخت و سازهای غیرمجاز و مازاد در واقع ضوابط طرح های تفضیلی به مردم ارائه کند، تصریح کرد: بعد از بررسی این گزارش باید ببینیم که چه وظایفی بر عهده مهندسان است تا انجام دهند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، با تأکید بر اینکه اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی در این باره به نوعی واگذاری و احاله مسئولیت یک دستگاه به افراد دیگر است، گفت: در این زمینه وزیر باید خود به طور مشخص گزارش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو