مدیران خودروعصر اعتبار

جدول اقساط وام مسکن پس از تغییرات احتمالی

عصر ساختمان- در حالی که سال گذشته، در عمل پرونده بهبود شرایط وام مسکن، بدون نتیجه بسته شد، وزیر راه و شهرسازی از پیگیری افزایش سقف وام خرید مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان و قطعی بودن کاهش نرخ سود این وام به ۶ درصد خبر داد.

جدول اقساط وام مسکن پس از تغییرات احتمالی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روزنامه خراسان، عباس آخوندی درباره وضعیت بازار مسکن در سال 97،‌ گفت: به‌نظرم بازار ارز و طلا همچنان نسبت به بازار مسکن جذابیت بیشتری در سال جدید خواهد داشت. وی با اشاره به خالی شدن حباب قیمت مسکن طی پنج سال گذشته در پاسخ به این پرسش که آیا در سال 97 سقف وام خرید مسکن افزایش می‌یابد؟ تصریح کرد: هنوز شورای پول و اعتبار افزایش وام مسکن را تصویب نکرده، اما وزارت راه و شهرسازی متقاضی این است، در این زمینه تقاضای کاهش سود وام مسکن به 6 درصد را ارائه کرده‌ام که البته تصویب می‌شود. چون رئیس‌جمهوری آن را تأیید کرده است. وی افزود: پیگیر افزایش سقف وام هم هستیم که بر اساس آن وام 160 میلیون تومانی حداقل به 200 میلیون تومان افزایش می‌یابد.اظهارات آخوندی در حالی برای کل وام مسکن یکم و به طور عام بیان می شود که سال گذشته رئیس جمهور در مراسمی از کاهش نرخ سود وام مسکن به 6 درصد تنها برای بافت های فرسوده خبر داده بود.همچنین اگر چه وزیر راه صحبتی از چگونگی افزایش وام مسکن یکم در دیگر مناطق (غیر از تهران) نکرده است، اما با فرض افزایش این وام به میزانی که هم اینک وزیر راه برای تهران خبر داده است (یعنی 40 میلیون تومان)، می توان گفت این وام برای زوجین در شهرهای بزرگ (بالای 200 هزار نفر) به  160 میلیون تومان و در شهرهای کوچک به 120 میلیون تومان خواهد رسید. در آن صورت میزان اقساط برای زوجین در شهرهای بزرگ یک میلیون و 561 هزار تومان و دیگر شهرها، یک میلیون و 171 هزار تومان خواهد بود. میزان اقساط برای یک نفر نیز نصف ارقام یاد شده است.هم اکنون نرخ سود وام مسکن یکم برای مناطق بافت فرسوده 8 درصد و برای دیگر مناطق 9.5 درصد است.پیش از این اقساط وام مسکن با نرخ سود 9.5 درصد برای وام 160 میلیونی، یک میلیون و 866 هزار تومان بود.

       خبر مرتبط
    «استطاعت متقاضیان در بازپرداخت اقساط» شرط افزایش سقف تسهیلات مسکن
    در این حال ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: سقف تسهیلات خرید مسکن در صورتی باید افزایش یابد که بازپرداخت اقساط نیز در استطاعت متقاضیان مسکن باشد. وی افزود: موضوعی که برای بالا بردن سقف تسهیلات خرید مسکن مهم است این است که اگر سقف تسهیلات خرید مسکن افزایش یافت، بازپرداخت اقساط نیز در استطاعت متقاضیان مسکن باشد. مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: حفظ قدرت خرید و پرداخت تسهیلات تا 50 درصد قیمت مسکن همواره در دستورکار بوده است چرا که اگر اقساط در استطاعت متقاضیان دریافت تسهیلات نباشد، این موضوع به مطالبات معوق تبدیل می‌شود. به گزارش مهر، مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن، همچنین اظهار کرد: شعب این بانک از پرداخت تسهیلات ساخت به واحدهای مسکونی لوکس منع شده اند. رحیمی انارکی با بیان این که نقشه راه این بانک تا 1400، به شکل منعطف و قابل پایش و اصلاح ترسیم شده است افزود: هدف سیاست های اعتباری سال 97 بانک مسکن، رونق بخشی به ساخت و ساز و کمک به افزایش قدرت خرید سه گروه تقاضای مسکن شامل خانه اولی ها، ساکنان بافت های فرسوده و همچنین سامان دهی حاشیه نشین هاست و خط قرمز این سیاست ها، ممنوعیت ورود به بازار واحدهای لوکس و بزرگ متراژ است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو