مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تکمیل زیرساخت های بافت فرسوده با تزریق ۳۰ درصدی اعتبارات دستگاه های خدماتی

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس،گفت: تکمیل زیرساخت های بافت فرسوده با ۳۰ درصد اعتبارات دستگاه های خدماتی ممکن می شود.

تکمیل زیرساخت های بافت فرسوده با تزریق ۳۰ درصدی اعتبارات دستگاه های خدماتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سید ابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به تصمیم دولت برای پرداخت وام 6 درصدی به خریداران آپارتمان های نوساز در بافت فرسوده، گفت: این اقدام تاثیر بسیاری در رونق بافت های نوسازی شده و در نهایت بهبود وضعیت بازار مسکن دارد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رقم سود 6 درصدی برای خریداران آپارتمان های نوساز با احتساب یارانه دولت است، افزود: با توجه به اینکه سیستم بانکی نمی تواند تسهیلات با رقم سودی بیشتر یا کمتر از آنچه شورای پول و اعتبار مصوب کرده پرداخت کند از  این رو ما به تفاوت نرخ سود را دولت به صورت یارانه تقبل کرده است.

    دولت برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده یارانه می دهد

    نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در خصوص نوسازی بافت فرسوده و تسهیلات اعطایی برای این منظور دولت ما به تفاوت نرخ سود وام را مستقیم به بانک ها پرداخت می کند، تصریح کرد: چون برنامه دولت احیا و بازسازی بافت فرسوده مطابق برنامه زمان بندی شده قانون برنامه ششم است، پرداخت چنین یارانه ای به شبکه بانکی تسریع در پیشبرد اهداف است.

    وی ادامه داد: پرداخت یارانه دولت برای جبران مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در ردیف های مشخص دیده شده و از این منظر مشکلی وجود ندارد.

    موسوی بیوکی با بیان اینکه بهترین نقش دولت در بهسازی و نوسازی بافت فرسوده حمایت از تولید کنندگان مسکن است، افزود: در این حوزه دولت باید دست از مجری گری در طرح ها برداشته و تنها حمایت کننده و ناظر باشد.

    دولت بودجه ای برای ورود به طرح نوسازی بافت ناکارآمد و فرسوده ندارد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت بودجه ای برای ورود به طرح نوسازی بافت ناکارآمد و فرسوده ندارد، تصریح کرد: هدایت بخش خصوصی به سمت و سوی نوسازی بافت فرسوده از سوی دولت بهترین اقدام ممکن در این راستا است.

    وی ادامه داد: اگر 30 درصد اعتبارات و هزینه های دستگاه های خدماتی مانند آب، برق، گاز، تلفن و شهرداری ها در نوسازی بافت های فرسوده هزینه شود عملا زیر ساخت های این بافت ها اجرایی می شود.

    موسوی بیوکی با بیان اینکه هدایت اعتبارات دستگاه های اجرایی در بافت های فرسوده می تواند مشکل کمبود منابع برای بهسازی این بافت ها را جبران کند، گفت: احیا و نوسازی بافت فرسوده موضوعی چند وجهی بوده و بخش های مالی، زیربنایی، اجتماعی و غیره را در بر می گیرد، از این رو چند جانبه نگری در این موضوع از ضرورت ها است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در استان های مختلف بازآفرینی بافت فرسوده در جریان است ، که به عنوان نمونه در استان یزد نیز کارهای اجرایی این مهم در دست اجرا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار