مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه:

تکمیل آزادراه تبریز- سهند جزو اولویت های دولت است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با تاکید بر ضرورت تامین خدمات روبنایی شهر سهند جهت رفاه ساکنین آن، گفت که تکمیل و اتمام آزادراه تبریز- سهند جزو اولویت های دولت است.

تکمیل آزادراه تبریز- سهند جزو اولویت های دولت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حبیب الله طاهرخانی روز یکشنبه در نشست مشترک با معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان اسکو، افزود: بخش اعظم پروژه فوق به پایان رسیده و برای بقیه عملیات هم مصوبه ای از طرف هیات وزیران برای عقد قرارداد مشارکت با سرمایه گذار اخذ شده است.
    وی به تامین اعتبار لازم برای ادامه تکمیل اتوبان تبریز-سهند اشاره و اظهار کرد: در این مصوبه قرارداد سرمایه گذاری مبادله شده است، به طوری که 60 درصد هزینه توسط سرمایه گذار تامین شده و 40 درصد بقیه نیز متعلق به دولت و شرکت عمران شهرهای جدید است که امیدواریم با تجمیع این اعتبارات بتوانیم تا پایان امسال بخشی از این طرح را به زیر بار ترافیک ببریم.
    طاهرخانی اضافه کرد: لازم است با احداث خدمات روبنایی از قبیل مدارس، فضای سبز و پارک ها، کلانتری و سایر امکانات رفاهی شرایط مطلوبی را برای ساکنان سهند فراهم کنیم.
    عملیات اجرایی آزادراه تبریز - سهند در سال 1384 کلید خورد و با وجود اینکه 9کیلومتر از مجموع 22 کیلومتر آن اماده است، اتمام کل طرح به حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
    طولانی شدن این طرح در بیش از یک دهه گذشته به یکی از دغدغه هایی اصلی مردم و مسئولان آذربایجان شرقی در حوزه حمل و نقل تبدیل شده است.
    به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست مهمترین مطالبه اهالی شهر سهند را خدمات حمل و نقل جاده ای بیان و اظهار کرد: با تلاش مسئولین بسیاری از مشکلات مسکن مهر در این شهر مرتفع شده و برای حل بقیه نواقص باید خدمات روبنایی و زیربنایی به سرعت با همکاری مسئولین کشوری و استانی حل و آزاد راه تبریز - سهند نیز تکمیل شود.
    محمدصادق پورمهدی گفت: بسیاری از مشکلات مسکن مهر که در دیگر شهرهای جدید کشور وجود دارد با تعامل و همفکری مسئولین در شهر سهند حل شده و لازم است مسائل بهداشتی، امنیتی و فرهنگی این شهر نیز با حداقل امکانات موجود برطرف شود.
    فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به افزایش جمعیت شهر سهند طی سال های اخیر، گفت: در حال حاضر حدود 100 هزار نفر در این شهر ساکن هستند که این میزان جمعیت نیاز به خدمات مختلف رفاهی، آموزشی و بهداشتی را دوچندان می کند.
    به گفته مرتضی محمدزاده ، هم اکنون شهر سهند سومین شهر پرجمعیت آذربایجان شرقی است و در آینده ای نزدیک به دومین شهر پرجمعیت استان تبدیل خواهد شد و این افق ما را برای تامین زیرساخت های مختلف در سهند ملزم می کند.
    شهر سهند در 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز و بر سر راه جاده تبریز- آذرشهر واقع شده و از توابع شهرستان اسکو می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار