مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان مطرح کرد

تسهیلات ویژه بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۲۲۸ هزار خانه روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۲۸ هزار مسکن روستایی غیرمقاوم است که با مصالح کم دوام و بی‌دوام ساخته شده است و باید مقاوم‌سازی شود.

تسهیلات ویژه بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، ولی‌الله زمانی‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که به مناسبت هفته حساب 100 امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: حساب 100 از بدو تاسیس منشا خیر و برکت بسیار زیادی در کشور بوده است.

    وی ادامه داد: سال گذشته در استان گلستان 265 واحد مسکونی را از محل حساب 100 امام خمینی (ره) برای اقشار کم درآمد و محروم استان احداث کردیم که این واحدها را تحویل دادیم و سال گذشته نزدیک به 500 میلیون تومان کمک بلاعوض از این محل به اقشار کم درآمد و افراد ازکار افتاده و نیازمند پرداخت شد که بیشتر آن برای تعمیر و ساخت مسکن بوده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان تصریح کرد: در استان گلستان 10 مرکز بنیاد مسکن وجود دارد که تعیین کردیم برای هر مرکز دو واحد از محل این حساب ساخته شود که در هفته حساب 100 امام این واحدها که 20 واحد است به بهره‌برداری می‌رسد.

    زمانی نژاد تاکید کرد: یکی از وظایف بنیاد مسکن ساخت مسکن روستایی به شیوه اصولی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی است که این امر باعث شده تا از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود.

    وی اضافه کرد: این طرح از سال 1384 در کشور شروع شده که سهم استان گلستان ساخت و مقاوم سازی سالانه 7 هزار واحد مسکونی روستایی بوده که تا امروز در ارتباط با این طرح، 70 هزار واحد مسکونی را در قالب این طرح قرار دادیم که تا امروز برای 63 هزار واحد مسکونی روستایی در بانک‌ها عقد قرارداد شده و برای 55 هزار واحد مسکونی روستایی در قالب این طرح پایان کار صادر شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر 350 ناظر فنی مقیم در روستاها نسبت به ساخت خانه‌های روستایی بنیاد مسکن نظارت لازم را انجام می‌دهند و 40 دفتر طراحی را در سطح شهرهای استان تاسیس کردیم که این دفاتر موظف هستند نقشه مسکن روستایی روستاییانی که از طرف بنیاد مسکن معرفی می‌شوند را با کمترین هزینه طراحی کنند.

    زمانی‌نژاد تاکید کرد: بنا داریم تا پایان برنامه ششم تمام اماکن روستایی که با مصالح کم دوام و بی‌دوام ساخته شدند را نوسازی و یا مقاوم‌سازی کنیم که در استان گلستان طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن 228 هزار خانه روستایی وجود دارد که از این تعداد 128 هزار مسکن روستایی غیرمقاوم است که با مصالح کم دوام و بی‌دوام ساخته شده است که باید مقاوم‌سازی شود.

    وی گفت: تعدادی از این واحدها در مناطق ییلاقی است و در حال حاضر اگر در این مناطق کسی وام مسکن روستایی لازم داشته باشد می‌تواند از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده کند و نسبت به مقاوم سازی مسکن خود اقدام کند.

    زمانی‌نژاد با بیان اینکه این تسهیلات در سال 1396 به میزان 20 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله بوده است، گفت: در کنار این تسهیلات، یک تسهیلات متممی از طریق انعقاد تفاهمنامه با بانک مهر اقتصاد به امضا رسید به متقاضیان پرداخت می‌شود و افرادی که با تسهیلات اصلی نتوانستند مسکن روستایی خود را مقاوم‌سازی کنند تا سقف هشت میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده و نسبت به مقاوم سازی مسکن روستایی خود اقدام کنند که تا امروز 150 خانوار از این تسهیلات استفاده کردند.

    وی در پایان متذکر شد: کسانی که حتی با استفاده از تسهیلات متمم نیز نتوانند منازل خود را مقاوم سازی کنند تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود که تا امروز به 190 خانوار این تسهیلات را پرداخت کردیم که هر تسهیلات حداکثر 3 میلیون تومان به صورت بلاعوض است که در مجموع تاکنون 723 میلیون تومان از این نوع تسهیلات پرداخت شده است و این طرح در سال 1397 نیز اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار