مدیران خودروعصر اعتبار

پایان قراردادهای میلیاردی خاموش در شهرداری تهران؛

فردا از سایت شفاف‌سازی شهرداری تهران رونمایی می‌شود

عصر ساختمان- سامانه دسترسی به اطلاعات قراردادهای شهرداری تهران فردا رونمایی می شود.

فردا از سایت شفاف‌سازی شهرداری تهران رونمایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شهرنوشت، بعد از وعده شهردار تهران در پاییز سال گذشته، از سایت شفاف‌سازی قراردادهای شهرداری تهران رونمایی خواهد شد. این خبر را بهاره آروین، عضو شورای اسلامی شهر تهران توئیت کرد و توضیح داد: روز سه‌شنبه 21 فروردین وب سایت دسترسی عمومی به اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری تهران رونمایی خواهد شد.


    پیشتر قرار بود از این وب سایت در همایش "تهران، شهر هوشمند" رونمایی شود؛ اما در این مدت تلاش شد تا نسبت به تکمیل این سامانه اقدام گردد. آن طور که حجت میرزایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به شهرنوشت گفته است: «علت تاخیر در رونمایی هم برخی مشکلات فنی بوده است.»


    در این سامانه اطلاعات قراردادهای بیش از یک میلیاردتومان شهرداری تهران که در زمان مدیریت آقای دکتر نجفی (از پنجم شهریور 96 به بعد) منعقد شده‌اند، در اختیار شهروندان قرار گرفته است. این در حالی است که شهروندان به‌ عنوان ناظران شهرداری تهران حضور داشته و به طریقی که کمک‌رسان سازمان بازرسی شهرداری تهران باشند.


    این سامانه به‌ عنوان نمادی از جلب مشارکت شهروندان به‌صورت جدی در جهت نظارت بر عملکرد شهرداری‌ و مجموعه های وابسته آن با هدف پیشگیری از تخلفات احتمالی است. همچنین امکان گزارش تخلفات احتمالی، طرح شکایات یا سؤال از طریق سامانه 1888 ایجادشده است.


    از دیگر ویژگی‌های این سامانه، اطلاع‌رسانی در خصوص تعداد و مبلغ قراردادهای محرمانه شهرداری و سازمان‌های تابعه آن است.


    شهرداری تهران در دوره جدید شورای شهر و مدیریت جدید خود شفافیت را با اطلاع‌رسانی عمومی بودجه شهرداری آغاز کرده و در گام جدید اقدام به رونمایی از قراردادهای کلان شهرداری تهران می کند که این رویکرد در گام‌های بعدی نیز ادامه خواهد یافت.


    گفتنی است، شفاف‌سازی و انتشار اطلاعات قراردادهای شهرداری، علاوه بر آنکه مطالبه عموم شهروندان باشد، یکی از وعده‌های مهم شهردار تهران هم بود. قراردادهای میلیاردی که در دوره‌های گذشته نه فقط شهروندان که حتی برخی اعضای شورای شهر هم از آن اطلاعاتی نداشتند، شاید به همین دلیل است که از آنها به عنوان قراردادهای خاموش یاد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار