مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت هتل های بزرگ در کنار احداث فرودگاه‌های اقتصادی؛ الزامات تحول در صنعت گردشگری

عصر ساختمان:وقتی فرودگاهی بنا دارد به عنوان فرودگاه کانکشن در منطقه فعالیت کند، قطعا شرط ابتدایی آن وجود هتل‌هایی بزرگ و باکیفیت بالا در نزدیکی هتل خواهد بود.

ساخت هتل های بزرگ در کنار احداث فرودگاه‌های اقتصادی؛ الزامات تحول در صنعت گردشگری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبر آنلاین، یک کارشناس صنعت هوایی معتقد است: برای رساندن ایران به جایگاه مدنظر خود در عرصه فرودگاهی منطقه بهترین راهبرد حرکت به سمت راه‌اندازی فرودگاه‌هایی است که در کنار مسائل ناوبری شرایط مطلوبی از نظر فعالیت‌های اقتصادی به وجود بیاورد.

    محمد بشارتی با بیان این مطلب تصریح کرد: صنعت هواپیمایی ایران و همچنین شرایط فرودگاهی کشور در طول چند دهه‌ای که از تحریم‌ها می‌گذرد با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده و این موضوع باعث شده جایگاه کشور در عرصه بین‌المللی با تهدید‌های کشورهای همسایه از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه روبه‌رو شود.

    وی با اشاره به محوریت یافتن پروازهای چند مرحله‌ای (کانکشن) در فرودگاه‌های کشورهای همسایه ایران عنوان کرد: رسیدن به فرودگاه‌های کانکشن مقدمات فراوانی می‌خواهد که یکی از ابتدایی‌ترین آنها امکان تردد برای ایرلاین‌های بین‌المللی و گسترده‌ شدن امکانات ایرلاین‌های داخلی است که خوشبختانه با لغو تحریم‌ها امکان پیگیری آن وجود دارد.

    این کارشناس صنعت هوایی ادامه داد: پس از آن بحث قدرت‌ گرفتن فرودگاه‌های کشور مطرح می‌شود که مذاکرات صورت گرفته در ماه‌های اخیر و اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

    بشارتی با بیان این‌که تبدیل شدن فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه هاب منطقه نیاز به حرکت در چند مسیر موازی دارد، اظهار کرد: از سویی برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی باید به گسترش امکانات ناوبری این فرودگاه اختصاص پیدا کند که با طرح‌هایی مانند تاسیس ترمینال‌های مسافرتی جدید و افزایش ظرفیت مسافرگیری این فرودگاه پیگیری می‌شود از سوی دیگر امکانات جانبی این فرودگاه مانند شرایط اقتصادی آن اهمیت دارد که خوشبختانه برنامه‌هایی در این رابطه به مرحله‌ی اجرا رسیده است.

    وی با اشاره به تجربه فرودگاه‌های بزرگ جهان در تاسیس مناطق اقتصادی و هتل‌های بزرگ توضیح داد: وقتی فرودگاهی بنا دارد به عنوان فرودگاه کانکشن در منطقه فعالیت کند، قطعا شرط ابتدایی آن وجود هتل‌هایی بزرگ و باکیفیت بالا در نزدیکی هتل خواهد بود. در کنار آن وجود مناطق تجاری و امکان برنامه‌ریزی اقتصادی در این محدوده نیز می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

    این کارشناس صنعت هوایی خاطر نشان کرد: بحث تاسیس منطقه آزاد اقتصادی در فرودگاه امام خمینی (ره) و طرح توسعه شهر فرودگاهی این فرودگاه در راستای اهداف کلان صنعت هوایی کشور خواهد بود و در صورت تامین منابع مالی لازم می‌توانیم امید داشته باشیم که ایران به شرایط فرودگاهی مدنظر خود برسد. این مسیر راهکارهای خاص خود را می‌خواهد که قطعا پیشبرد اهداف اقتصادی در فرودگاه‌های کشور جزیی از آن خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو