مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی:

چرخه ساخت وساز ساختمان به حرکت در می آید

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد: با تدابیر دولت تدبیر و امید چرخه ساخت و ساز بار دیگر به حرکت درآید و بخش مسکن نیز از رکود فعلی خارج شود.

چرخه ساخت وساز ساختمان به حرکت در می آید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علی اکبر رمضانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت پنجم اسفند روز مهندسی در بجنورد اظهار کرد: با خروج از رکود، به طور قطع زمینه اشتغال برای جوانان در استان نیز افزایش خواهد یافت.
    به گفته وی هم اکنون کاهش فعالیت ساخت و ساز در استان خراسان شمالی باعث رکود در سایر حوزه ها بخصوص تولید مصالح ساختمانی، کارگران ساختمانی و سایر صنوف مختلف شده است.
    وی در ادامه از کاهش40 درصدی تقاضای دریافت خدمات مهندسی در این استان طی سال جاری، به نسبت سال قبل خبر داد و گفت: این درحالی است که تعداد اعضای سازمان در سال 94 با 26درصد افزایش نسبت به پارسال به سه هزار و 500 نفر رسیده است.
    رمضانی علت اصلی کاهش دریافت خدمات مهندسی توسط این سازمان را رکود بازار خرید و فروش مسکن و هزینه های تحمیلی جانبی به این بخش، به خصوص بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد.
    وی مهم ترین راهکار برای رونق بازار ساخت و ساز را افزایش میزان تسهیلات پرداختی ارزان قیمت برای ساخت مسکن و آسان سازی پرداخت تسهیلات خرید عنوان کرد.

    *** کاهش 39 درصدی تهیه نقشه در استان
    رییس سازمان نظام مهندسی استان با اشاره به این که امسال 265 هزار متر مربع نقشه در استان توسط این سازمان تهیه شده است افزود : این مقدار نسبت به سال 93 که 533 هزارو 900 متر مربع بود با کاهش 39 درصدی همراه است.
    وی میزان تهیه نقشه توسط این سازمان در سال 92 را یک میلیون 130 هزار متر مربع دانست.
    رمضانی عنوان کرد: در سال 94 کاهش تهیه نقشه درمرکز استان 39 درصد بوده و شهرستان جاجرم با کاهش 60 درصدی کمترین میزان را در این زمینه داشته است.
    وی اضافه کرد: کاهش حجم ساخت و سازها در استان خراسان شمالی به معنای بیکاری بخش عمده ای از مهندسان و کم کار شدن آنان است.
    وی افزود: اکثر مهندسان ساختمانی دارای پروانه اشتغال در این استان صرفا در بخش ساختمانی فعالیت داشته و معیشت اصلی آنها از این بخش است.

    *** 49 پرونده تخلف در سال 94
    رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 49 پرونده تخلف در این سازمان درج شد و امسال هم همین تعداد پرونده تخلف ثبت شده است.
    رمضانی اظهار کرد: به تخلفات درجه یک اخطار و درجه 2 توبیخ داده می شود و برای تخلف درجه سه نیزمحرومیت در نظر گرفته می شود.
    وی افزود: در سال 94 یک پرونده تخلف درجه یک در استان ثبت و پنج مورد تخلف هم از نوع درجه 2 و سه مورد هم تخلف درجه سه ثبت شده است.
    وی همچنین با بیان اینکه 56 دفتر خدمات مهندسی در حوزه اجرا و خدمات آزمایشگاهی فعالیت دارند اظهار کرد: عمده مشکل این سازمان در حوزه بازرسی است که باید فعالیت خود را در حوزه بازرسی فرآیندها ، قوانین ، مصالح و تجهیزات ساختمانی افزایش دهیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.
    وی گفت: از آنجایی که 70 درصد از مهندسین ما جوان هستند این سازمان هشت هزارو 432 کلاس آموزشی را در سال 94 برای افزایش توانایی مهندسان جوان برگزار کرده است.
    سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی در سال 84 فعالیت استانی خود را آغاز کرد و اکنون سه هزار و 500 مهندس ساختمانی در رشته های معماری، مکانیک، برق و عمران عضو این سازمان هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار