مدیران خودروعصر اعتبار

تخصیص وام ۲۵ میلیونی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال ۹۷

عصر ساختمان- مهدیان گفت:منابع بانکی برای تخصیص وام ۲۵ میلیونی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال ۹۷ تامین شده است.

تخصیص وام ۲۵ میلیونی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدیان معاون بنیاد مسکن در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص افزایش وام مسکن روستایی اظهار داشت:میزان تسهیلات مسکن روستایی در سال گذشته 18 و 20 میلیون تومان بود که این رقم امسال برای تمامی واحدهای روستایی به 25 میلیون تومان افزایش یافته است.

    وی ادامه داد:طی سال جاری منابع بانکی برای اعطای تسهیلات وام مسکن به 200 هزا واحد روستایی در نظر گرفته شده است البته پیش بینی می کنیم میزان تقاضا نیز در همین حد باشد چراکه ظرفیت ساخت و ساز روستا ها در سال بیش از 200 هزار واحد نیست.

    مهدیان تصریح کرد:هم اکنون 40 درصد خانه های روستایی مقاوم سازی شده اندو در برابر بلاهای طبیعی همچون زلزله مقاوم هستند؛ بازسازی خانه های روستایی استان کرمانشاه که در زلزله آسیب دیدند مربوط به زمان بعد از جنگ بوده که با وجود مصالح مرغوب اما طبق آیین نامه های جدید ایمن سازی نشده بودند.

    معاون بنیاد مسکن با اشاره به برنامه ریزی نوسازی 200 هزار واحد روستایی در سال گفت: طی سال های 84 تا 91 نوسازی طبق برنامه پیش رفت اما در سال های اخیر به دلیل کمبود منابع بانکی به طور میانگین نوسازی 100 هزار واحد روستایی در سال انجام شده است.

    وی تاکید کرد : برای پرداخت هرچه بیشتر تسهیلات بانکی باید بازپرداخت اقساط تسهیلات قبلی به موقع انجام گیرد و هم اکنون در برخی استان ها میزان معوقات بانکی رقم بالایی است.

    معاون بنیاد مسکن همچنین از کمک ویژه بنیاد مسکن به روستاهای دارای جاذبه گردشگری خبر داد و گفت:برای خانه هایی که دارای ارزش تاریخی هستند تسهیلات بازسازی تا سقف 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

    مهدیان تصریح کرد: بر اساس طرح جامع مسکن تا سال 1405 باید 75 درصد خانه های روستایی مقاوم سازی شوند.

    وی در خصوص کیفیت سازه های روستایی  اظهار داشت:در حال حاضر تمامی  ساخت و ساز های روستا تحت نظارت فنی قرار دارند و کیفیت سازه های روستایی کمتر از شهری نیست.

    معاون بنیاد مسکن تاکید کرد: اقساط وام 25 میلیونی مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد و دوره پرداخت 15 سال تعیین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار