مدیران خودروعصر اعتبار

گزارش تحلیلی بازار مسکن در سال های ۷۰ تا ۹۴ به همراه آمار /پیش بینی بازار سال آینده

عصر ساختمان- نکته مهم دیگر این است که در سرمایه گذاری مسکن تعصبی عمل نکرده و تحت تاثیر جمع قرار نگیرند زیرا این بازار از عقل جمعی اندکی برخوردار است.

گزارش تحلیلی بازار مسکن در سال های ۷۰ تا ۹۴ به همراه آمار /پیش بینی بازار سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر ساختمان به گفته کارشناسان نیروهای برون بخشی تاثیر مهمی بر قیمت مسکن در سال آینده دارند.افزایش نقدینگی، کاهش سپرده سود بانکی، افزایش درآمد های نفتی، کاهش ساخت و ساز مسکن مهر، افزایش درآمد خانوار افزایش،افزایش وام خرید، افزایش درآمدهای نفتی و عوامل دیگر مانند مالیات، بورس، بازار طلا و ارز از عوامل مهمی اند که در رونق بازار سال آینده بسیار تاثیرگذارند.
    کسانی که می خواهند سال آینده وارد بازار مسکن شوند  باید دقت کنند؛ تحت تاثیر عوامل تخفیف تشدید و تاخیر و تسریع تحلیل یک بعدی قرار نگیرند.نکته مهم دیگر این است که در سرمایه گذاری مسکن تعصبی عمل نکرده و تحت تاثیر جمع قرار نگیرند زیرا این بازار از عقل جمعی اندکی برخوردار است.
    نگاهی به آمارهای سال گذشته نشان می دهد که بازار مسکن در سال 94 از نظر تعداد معاملات خرید و فروش و قیمت مسکن به اندازه سال 93 بود اما تعداد پروانه های ساختمانی کمتر از سال گذشته بوده است.
    تعدادواحد های پروانه های صادره در کشور از سال 75 تا 94 :

     

    متوسط ماهانه واحد های پروانه های کشور


    متوسط ماهانه تعداد مبایعات تهران از سال 75 تا 94  نیز در جدول زیر آورده شده است:

     

    نرخ رشد مسکن در سال های 70 تا 94 نیز به این شرح است:

     

    بنابر پیش بینی کارشناسان قیمت مسکن و حجم معاملات و تعداد پروانه های ساختمانی در نیمه اول سال 95 هیچ تغییری نخواهد کرد و در نیمه دوم شاهد رشد اندکی در این بازار خواهیم بود.
    بنا به پیش بینی بهروز ملکی کارشناس ارشد بازار مسکن، تصویر کلی بازار مسکن در یال 95درمقایسه با سال 94 به این شرح خواهد بود:


    ادوار بازار مسکن ایران


    در کشور ما بازار مسکن چهار دوره دارد. طول دوره رونق معمولا بین 7 تا 11 فصل است .اوایل رونق و پس از چرخش حداقلی بازار ،زمان مناسبی برای خرید مسکن است.پایان رونق و پیش از چرخش حداکثری بازار نیز زمان مناسبی برای فروش در بازار محسوب می شود.عمدتا فسخ قراردادها در اوایل و اواسط رونق از طرف فروشنده و در پایان رونق از طرف خریدار است.
    کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در این بازار هستند باید به خاطر داشته باشند که غیر از دوره اوج رونق در سایر دوره ها برای خرید عجله نکنند و این را به یاد داشته    باشند که روند حرکت سینوسی بازار مسکن ادامه خواهد داشت.نکته مهم این است که طول دوره رونق همواره کوتاه تر از طول دوره رکود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار