مدیران خودروعصر اعتبار

معادله نابرابر میان نرخ مسکن و ثابت ماندن رقم تسهیلات

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: در نتیجه معادله نابرابر گرانی مسکن و ثابت ماندن رقم تسهیلات در این حوزه توان خرید اقشار متقاضی روز به روز کمتر شده و در نهایت بازار اجاره نشینی داغ می شود.

معادله نابرابر میان نرخ مسکن و ثابت ماندن رقم تسهیلات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حسن خسته بند با اشاره به پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش وام مسکن، گفت: با توجه به افزایش قیمت ها در حوزه مصالح ساختمانی و سایر بازارهای مرتبط با مسکن باید سقف وام مسکن رشد داشته باشد.

    نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ماه های اخیر رشد قیمت مواد اولیه ساخت وساز را در کشور شاهد هستیم، افزود: با توجه به گرانی های رخ داده در بازار ساخت وساز از جمله مصالح ساختمانی و همچنین کارمزدها دولت باید حمایت های خود از متقاضیان خرید مسکن را افزایش دهد.

    وی با تاکید بر اینکه عدم حمایت دولت در بحث مسکن خرید خانه را برای مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه غیر ممکن خواهد کرد، گفت: باید بدانیم در نتیجه معادله نابرابر گرانی مسکن و ثابت ماندن رقم تسهیلات در این حوزه توان خرید اقشار متقاضی روز به روز کمتر شده و در نهایت بازار اجاره نشینی داغ می شود.

    پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن برای مقابله با گرانی های اخیر  است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن برای مقابله با گرانی های اخیر و کاهش فاصله میان توان مردم و رشد قیمت ها است، افزود: هر چند رقم 200 میلیون تومانی تسهیلات برای خرید مسکن در کلانشهرها کافی نیست، اما باز هم می تواند تا حدودی به رشد قدرت خرید مردم در این حوزه کمک کند.

    خسته بند با تاکید بر اینکه در وضع موجود ارایه تسهیلات 200 میلیون تومانی می تواند اثر گذار باشد، تصریح کرد: باید فکری نیز برای ارایه تسهیلات به انبوه سازان صورت بگیرد تا تحولی در حوزه مسکن رخ دهد.

    مسکن در شرایط فعلی وضعیت خوبی ندارد

    وی با بیان اینکه مسکن در شرایط فعلی وضعیت خوبی نداشته و بدترین دوران خود را سپری می کند، افزود: مهم ترین اقدام دولت در راستای مقابله با گرانی مسکن جلوگیری از افزایش نرخ مصالح ساختمانی و سایر قیمت ها در این حوزه است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در نتیجه گرانی و نوسان نرخ ارز کاهش 40 درصدی ارزش پول ملی رخ داده است، تصریح کرد: بهترین اقدام در راستای ساماندهی بازار مسکن مقابله با حبابی شدن نرخ در بازارهای مرتبط با مسکن و نظارت بر روند تولید واحدهای مسکونی است.

    وی همچنین از روند اعطای تسهیلات از سوی بانک ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شبکه بانکی معضلات بسیاری را در مسیر اخذ وام برای مردم ایجاد کرده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به عقیده بنده تمامی مشکلات کشور ریشه در عملکرد بانک ها داشته و بهبود وضعیت فعلی کشور در گرو اصلاح سبک و سیاق در این حوزه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار