مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن:

آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در زلزله سال ۹۶ کرمانشاه

عصر ساختمان- معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تشریح اقدامات آن بنیاد در بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی زلزله سال گذشته کرمانشاه، گفت: که بنیاد مستضعفان در بازسازی مناطق زلزله‌زده، سیمان را رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است و به همین دلیل نیز بنیاد مسکن در جریان بازسازی‌ها به هر واحد مسکونی احداثی ۸ تن سیمان رایگان و برای هر واحد تعمیری ۱۰ تن سیمان رایگان می‌دهد.

آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در زلزله سال ۹۶ کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره روند بازسازی و احداث واحدهای جدید زلزله کرمانشاه توضیحاتی را ارایه کرد.

    مهدیان اعلام کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 123 هزار و 400 واحد مسکونی را در زلزله کرمانشاه مورد ارزیابی قرار داد که از این میزان 35هزار و 200 واحد آن احداثی، 59 هزار و 642 واحد آن تعمیری و 3931 واحد تجاری در مناطق شهری و روستایی بودند.

    معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از این میزان، تعداد 101هزار و 504 پرونده تشکیل شد که 67 هزار و 500 نفر به بانک معرفی شدند که از ایمیزان 42هزار و 970 نفر با بانک عقد قرارداد کردند.

    مهدیان افزود: کار بازسازی در 1600 روستا و 8 شهر در حال انجام است.

    این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که بنیاد مستضعفان در بازسازی مناطق زلزله‌زده، سیمان را رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است و به همین دلیل نیز بنیاد مسکن در جریان بازسازی‌ها به هر واحد مسکونی احداثی 8 تن سیمان رایگان و برای هر واحد تعمیری 10 تن سیمان رایگان می‌دهد.

    وی همچنین از آواربرداری 18 هزار و 826 واحد احداثی در شهر و روستاهای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: تلاش مان این است که در زمانبندی اعلام شده کارها انجام شود چون هم مردم و هم بانک‌ها خوب پای کار آمدند.

    معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از افزایش 5 میلیون تومانی وام مسکن‌روستایی از 20 به 25 میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: در مناطق روستایی صدور پروانه و کنترل مصالح ساختمانی و تمامی مواردی که به مسکن مرتبط است توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود که اینکار بسیار به روند بازسازی در روستاهای زلزله‌زده کمک کرده است.

    مهدیان ادامه داد: در شهرهای استان کرمانشاه، صدور پروانه ساختمان با شهرداری هاست و در کنترل مصالح ساختمانی نیز سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها مشارکت دارند و به همین دلیل در شهرها روند بازسازی با کندی مواجه شده است.

    وی خاطرنشان کرد: برنامه این است که واحدهای 100درصد تخریبی در روستاها تا پایان شهریورماه سالجاری به اتمام برسدو برای واحدهای فرسوده و آسیب دیده روند کار به این صورت است که تا پایان شهریورماه 98 کار بازسازی شهرها تمام شود.

    مهدیان گفت: در برخی از استان‌ها که زلزله داشتند همچون کرمان نیز کار بازسازی آغاز شده است و در نظر داریم تا پایان سال 97 تمامی بازسازی‌ها به اتمام برسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار