مدیران خودروعصر اعتبار

بازار مسکن تاوان نوسان ارزی را پس می دهد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاثیرپذیر خواندن بازار مسکن از نوسانات ارزی، گفت: دست های پیدا و پنهان تنها به دنبال کسب رانت خود از ایجاد نوسان قیمتی بوده و تبعات تنش های ارزی برای آن ها مهم نیست.

بازار مسکن تاوان نوسان ارزی را پس می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا ملکشاهی  با اشاره به مولفه های بر هم زننده آرامش اقتصادی در کشور، گفت: تنش ارزی یکی از مهم ترین مولفه ها در این زمینه است که بازارهای موازی خود را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوسانات ارزی به این نتیجه منتهی می شود که مسائلی که در جامعه رخ می دهد بدون شک با هدایت دست های پیدا و پنهانی و همچنین سوء مدیریت ها رخ می دهد، افزود: این نوع مدیریت ها تنها موجبات نارضایتی های مردم، التهاب در جامعه و افزایش دغدغه های عدیده برای همه مردم را فراهم کرده است.

    شائبه تعمدی بودن نوسانات ارزی قوی است

    نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شائبه تعمدی بودن مسائل اخیر بسیار قوی است، تصریح کرد: دولت هم باید در قبال تنش ارزی و تبعات آن پاسخگو باشد.

    ملکشاهی با طرح این سوال که مدیریت یک شبه بازار ارز چگونه ممکن است، گفت: دولت باید پاسخگو باشد که چگونه می شود که نرخ ارز از 3600 تومان روند صعودی پیدا کرده و به 6200 تومان می رسد و دولت واکنشی نشان نمی دهد اما پس از تذکرات پی در پی نمایندگان و کارشناسان امر دولت به یک باره متعهد به تنظیم بازار شود؟

    وی با بیان اینکه روند صعودی نرخ ارز موجب ایجاد التهاب و نگرانی در جامعه شده است، افزود: توقف فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی و رکود بازار مسکن نتیجه تنش های اخیر ارزی است.

    نوسانات ارزی برای برخی خوب بود

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه در پی نوسانات ارزی عده ای متضرر شده و برخی دیگر از رانت ایجاد شده به نان و نوایی می رسند، گفت: این نوع تغییر سیاست ها تفکرات را به این موضوع منتهی می  کند که این مسائل طبق برنامه بوده و آدم هایی پشت پرده از رانت استفاده می کنند.

    وی همچنین با طرح این سوال که چطور است که یک شبه تصمیم گرفته می شود که دلار به کانال 4200 تومان برسد؟ تصریح کرد: چرا دولت یک سال پیش به فکر ساماندهی بازار ارز نبود و چرا مصوبه مجلس در خصوص مبادله ارز با نرخ 3500 تومان اجرایی نشده از سوالات بی جواب است.

    ادامه روند صعودی نرخ ارز جامعه را به سمت نقطه بحرانی می کشاند

    ملکشاهی با بیان اینکه طبق قانون بودجه سال 97 کل کشور نرخ ارز 3500 تومان بود و همین نرخ 4200 تومان نیز تخلف است، افزود: دستپاچگی فعلی دولت به علت تذکرات پی در پی مسئولان بوده و جامعه نیز به نقطه بحرانی رسیده است.

    وی با تاکید بر اینکه نمایندگان بارها از تریبون مجلس در خصوص افزایش آمار بیکاری نطق کرده و تذکر داده اند، افزود: دولت در این موضوع هم بی خیال است از این رو احساس می شود که دولت به دنبال ایجاد نارضایتی است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به ادعای دولت در خصوص ایجاد یک میلیون و 33 هزار شغل جدید در سال جاری، گفت: دولت مدعی است 240 هزار شغل در بافت فرسوده ایجاد خواهد کرد، در حالی که این موضوع از بیخ و بن انجام نمی شود و آمار دروغین می به مردم داده می شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید پاسخگو وعده های بدون عمل باشد زیرا بی توجهی به این موضوع تعمدی بودن ایجاد نارضایتی ها به ذهن متبادر می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو