مدیران خودروعصر اعتبار

در ادامه پیگیری های روند بازسازی ها در مناطق زلزله زده:

معافیت دوساله زلزله زندگان برای پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی

عصر ساختمان- معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه وامهای تا سقف ۵۰ میلیون تومان امهال شده اند از معافیت ۲ ساله روستائیان برای پرداخت این تسهیلات به بانکها خبر داد.

معافیت دوساله زلزله زندگان برای پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عزیز الله مهدیان معاون بنیاد مسکن گفت: یکی از مشکلات موجود در مناطق زلزله زده غرب کشور کمبود نیروی انسانی است که در منطقه به شدت احساس می شود وگرنه استقبال مردم از ساخت و سازها برای تحویل مسکن در فرجه از پیش تعیین شده (تیرماه 97) به خوبی پیش می رود.
    او افزود: ما در تمام بازسازی ها به صورت زنجیره ای تسهیلات را می دهیم به این ترتیب هرگونه اخلال در این زمینه پذیرفته نیست، روستائیان برای دریافت تسهیلات کافیست در گروه های 3 نفری به بانک مراجعه و هر یک ضامن دیگری شود تا این تسهیلات بانکی را دریافت کنند، در این سلسله وام ها بحث ضامن کارمند به هیچ عنوان مطرح نیست.
    مهدیان افزود: ما در حال حاضر با مشکل تامین منابع روبرو نیستیم بلکه با 35 میلیون تومان می توان دیوار و سقف خانه را زد، حتی اگر فردی با سرعت بیشتری خانه خود را بالا بیاورد می تواند در دو قسط کل تسهیلات را دریافت کند، شرط ما این است که کل این تسهیلات برای ساخت و ساز خانه صرف شود و نه هیچ چیز دیگر.
    معاون بنیاد مسکن در ادامه گفت: تسهیلاتی که قبلا پرداخت شد امهال گردید به این صورت که هیچ بانکی تا دو سال پس از پرداخت تسهیلات پیگیر بازپرداخت وام نیست و میزان این وامهای تا 50 میلیون تومان است.
    او یادآور شد: سرویس بهداشتی به اندازه کافی در منطقه وجود دارد اما اینکه هر روستایی به دنبال سرویس بهداشتی اختصاصی برای خود است در حال حاضر مقدور نیست، اولویت ما این است که بجای ساخت سرویس های بهداشتی خصوصی، خانه ها را به سرعت بالا بیاوریم.
    مهدیان تصریح کرد: ما اطلاعات کامل تمام خانه های خسارت دیده را در اختیار داریم به این ترتیب هر استانداری با توجه به خسارتهای تحمیل شده، به هر خانواده تسهیلات لازم را ارائه می دهد.
    سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: طرحی وجود دارد که براساس آن ما می خواهیم یخچال و فرش به روستائیان بدهیم اما از سوی دیگر برخی معتقدند که بهتر است پول آن را به روستائیان بدهیم، با رایزنی های مختلف نظرات متفاوتی ارائه شده اما قرار است تا هفته آینده به تجمیع کامل برسیم که یا پول و یا اقلام را به متقاضیان ارائه دهیم.
    او افزود: ما هر هفته دو جلسه ستاد بازسازی را برگزار می کنیم، بعضا برخی با نقشه شخصی واحدهای خود را بازسازی می کنند که این امر روند بازسازی را کند کرده اما تا کنون از 7 هزار واحد مسکونی، عملیات بازسازی 4 هزار واحد مسکونی انجام شده است.
    او یادآور شد: هر هفته نقشه 300 واحد مسکونی از سوی نظام مهندسی ارائه و توسط شهرداری ارائه پروانه می شود.
    سالاری خاطرنشان کرد: کسانی که فاقد زمین هستند برای آنها زمین هایی را در نظر گرفته ایم اما کسانی که صاحب زمین هستند روی زمین خودشان می توانند به ساخت و ساز بپردازند.
    او افزود: کسانی که تا سقف 50 میلیون تومان، وام دارند وامشان امهال شده اما آنهایی که واحدهای مسکونیشان بطور کامل تخریب نشده وامهایشان به زودی امهال می شود، کسانی که بیش از 200 میلیون تومان وام دارند نیز به صورت موردی درباره وامشان تصمیم گیری می شود.
    باژیان مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: پرونده وام بسته نشده و مردم هرزمان مراجعه کنند می توانند از این تسهیلات بهره مند شود، ما از مردم می خواهیم تا هرچه سریعتر نسبت به دریافت تسهیلات خود اقدام کنند تا ما هم در زمان تعیین شده بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.
    او افزود: در بحث بازسازی دیگر نمی توان منتظر خانه های خیلی بزرگ بود اما با این میزان تسهیلات روستائیان می توانند صاحب خانه ها 60 تا 80 متری شوند.
    او یادآور شد: ما قبل از عید مشکلاتی در خصوص وامهای زنجیره ای داشتیم که در حال حاضر این مشکلات بطور کامل حل و فصل شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو