مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی:

مجوز افزایش یک سقف به واحدهای مسکونی هسته میانی بجنورد داده شود

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت:مجوز افزایش یک سقف صرفا باید به واحدهای مسکونی هسته میانی و حواشی بجنورد داده شود.

مجوز افزایش یک سقف به واحدهای مسکونی هسته میانی بجنورد داده شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، علی اکبر رمضانی ، با تاکید بر اینکه مجوز افزایش یک سقف به واحدهای مسکونی در مرکز خراسان شمالی حتما باید با مطالعه انجام شود بیان داشت: اکنون هسته مرکزی بجنورد به واسطه ترافیک و عرض کم معابر با مشکلاتی روبرو است از این رو در هسته مرکزی شهر امکان صدور مجوز برای افزایش یک سقف وجود ندارد.

    وی بیان داشت: هر گونه صدور مجوز افزایش یک سقف و ساخت و سازها حتما باید با مطالعه مربوطه انجام شود.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تاکید کرد: اولویت صدور مجوزها برای افزایش یک سقف در ساختمان‌های مسکونی با هسته میانی شهر باشد که فاکتورهای لازم را برای این مهم دارند.

    وی در بخش دیگری هر گونه اجرای ساختمان‌ها با نمای شیشه‌ای را در استان بر خلاف مقررات ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: ساخت این گونه واحدها با مقررات معماری هم‌خوانی ندارد.

    رمضانی با یادآوری اینکه نمای واحدهای اداری و مسکونی حق شخصی نبوده بلکه جزو حقوق شهروندی است تصریح کرد: اساسا نمای شیشه‌ای به واسطه کاهش ایمنی و خطر ساز بودن در مواقع بروز زلزله نباید اجرا شود.

    وی با یادآوری اجرای نمای شیشه‌ای ساختمان ستادی یکی از ادارات کل استان گفت: البته نظارت در این زمینه بر عهده نظام مهندسی نبوده و سایر مراکز همچون راه و شهرسازی و شهرداری است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در پاسخ به سئوالی در خصوص امضا فروشی بیان داشت: در خراسان شمالی بحث امضا فروشی به آن صورت نیست و خوشبختانه در این زمینه مهندسان استان تخلفی نداشته‌اند.

    وی اظهار کرد: البته مصادیق امضا فروشی زیاد است و ما در این زمینه مشکلی نداشته و مهندسان کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

    رمضانی همچنین شناسنامه فنی و ملکی در هر ساختمان را مهم برشمرد و گفت: این شناسنامه گویای تمامی مشخصات و نقشه‌های ساختمانی است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با یادآوری اینکه تفاوت محصول ساختمان با سایر محصولات این بوده که در ساختمان تنها بهره بردار مالک نیست گفت: از این رو باید به مقررات ساختمان در ساخت و سازها توجه شود.

    وی گفت:شناسنامه فنی و ملکی ساختمان گویای تمامی مشخصات واحد مسکونی بوده که بحث پاسخگویی به مالکان و خریداران را روان‌تر می‌کنند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بیان داشت: حوزه بازرسی و فنی بر کار مهندسان نظارت داشته و سوپاپ اطمینان برای نظارت و کنترل است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار