مدیران خودروعصر اعتبار

وعده بهره‌برداری از ترمینال سلام در تابستان ۹۷

عصر ساختمان- مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از بهره‌برداری ترمینال سلام طی تابستان سال جاری خبر داد. مشاور وزیر راه و شهرسازی دیماه گذشته وعده تکمیل و افتتاح این پروژه را در خردادماه امسال داده بود.

وعده بهره‌برداری از ترمینال سلام در تابستان ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، شهرام آدم‌نژاد از تلاش برای بهره‌برداری ترمنیال سلام فرودگاه امام به صورت گالری-ترمنیال خبر داد و اظهار کرد: گالری – ترمینال شرایط فضای خاصی را درون فرودگاه ایجاد می کند تا علاوه بر القای هویت ایران به بهره‌برداران این فرودگاه، معماری ایرانی – اسلامی را به خوبی برای آن‌ها نمایان سازد.

    وی با بیان این‌که هم‌اکنون حدود 10 میلیون نفر سالانه از ترمینال یک فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند، افزود: ترمینال سلام با ویژگی‌های منحصر به فردی در مساحتی حدود 50000مترمربع در حال تکمیل و اتمام است.

    وی با بیان این‌که با عنایت وزیر راه و شهرسازی قرار است ضمن دعوت از تمامی اساتید و هنرمندان بنام کشور از اثرات هنری این افراد در فضای داخلی ترمینال استفاده شودف تصریح کرد:  فضای ترمینال باید به گونه‌ای باشد تا به مسافران آرامش دهد، قطعا این فضا باید برای افراد جذاب و آرامش‌بخش باشد که تلاش داریم با استفاده از معماری خاص ایرانی – اسلامی آن را محقق سازیم.

    آدم‌نژاد با اشاره به استفاده از سیستم‌های هوشمند در ترمینال سلام گفت: سعی داریم تا این ترمینال از ویژگی‌های یک ترمینال هوشمند برخوردار بوده و عملیات اجرایی آن در تابستان سال جاری پایان و به بهره‌برداری برسد. ترمینال ایرانشهر یک ابر پروژه بوده و قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور تبدیل شود.

    دیماه سال گذشته مشاور وزیر راه و شهرسازی وعده ساخت و بهره‌برداری ترمینال سلام فرودگاه امام را در خرداد امسال داده و گفته بود: برای پذیریش و جابجایی 110 میلیون نفر مسافر در فرودگاه امام باید 400 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

    غلامرضا سلامی اشاره به این‌که وسعت فرودگاه امام در 14 هزار هکتار است، اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی تاسیس شد که به دلیل  این‌که پدیده نو در ایران بود با مسائلی روبرو شدیم. قرار است حداقل 400 هزار میلیارد تومان  در فرودگاه امام برای پذیریش و اعزام 110 میلیون نفر مسافر سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. قرار نیست یک ریال این سرمایه‌گذاری توسط دولت تامین شود، بلکه  قرار است با حضور بخش خصوصی و انواع مدل‌های سرمایه‌گذاری مورد نیاز تامین شود.

    وی با اشاره به این‌که "آقای وزیر از زحمات سرپرست سابق شهر فرودگاهی تشکر می‌کند" وعده‌ای جدید برای تکمیل و افتتاح ترمینال پُرحاشیه سلام داد و گفت:‌ این ترمینال خردادماه  سال آینده  و قبل از مراسم حج افتتاح می‌شود. هم‌اکنون فعالیت شبانه‌روزی برای این ترمینال در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی