مدیران خودروعصر اعتبار

رکورد ماهانه جذب سپرده در بانک‌مسکن

عصر ساختمان- رئیس روابط عمومی بانک مسکن گفت: سپرده­‌گذاری در بانک مسکن به لحاظ حجم ریالی، ۲۶.۷ درصد افزایش پیدا کرد.

رکورد ماهانه جذب سپرده در بانک‌مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از بانک مسکن، مهدی احمدی رئیس اداره روابط عمومی بانک مسکن، اعلام کرد: آخرین اطلاعات آماری مربوط به عملکرد بانک مسکن در حوزه جذب سپرده نشان می ­دهد در پایان بهمن سال 96، مانده سپرده­‌ها رقمی معادل با 70 هزار و 94 میلیارد تومان بوده است که نسبت به پایان سال 95، بیش از 14 هزار و 770 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و معادل 26.7 درصد رشد داشته است.

    احمدی درباره روند جذب سپرده در بانک مسکن طی سال گذشته نیز، تصریح کرد: آمارهای ماهانه حجم سپرده‌گذاری در بانک مسکن طی 11 ماه اول سال 96 بیانگر آن است که در بهمن ماه پارسال رکورد بیشترین جذب سپرده نسبت به سایر ماه­های سال گذشته، به ثبت رسیده است. بهمن سال گذشته میزان سپرده­‌گذاری ماهانه افراد حقیقی و حقوقی در بانک مسکن (بدون احتساب حساب جاری موسسات دولتی)، به رقمی برابر با 3 هزار و 65 میلیارد و 780 میلیون تومان رسید که در مقایسه با میزان جذب سپرده در بهمن سال 95 از رشدی معادل 14 درصد برخوردار بوده است.

    رئیس اداره روابط عمومی بانک مسکن درباره سهم منابع صندوق پس‌انداز مسکن از کل سپرده‌­ها نیز، گفت: در پایان بهمن سال گذشته، مانده سپرده­‌ها در صندوق پس­‌انداز مسکن از مبلغ 5 هزار و 574 میلیارد تومان به 8 هزار و 246 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که به معنی رشد 48 درصدی سپرده‌گذاری افراد در صندوق پس‌­انداز مسکن بوده است.

    احمدی افزود: در صندوق پس ­انداز مسکن یکم نیز تا پایان بهمن پارسال، کل سپرده ­گذاری­ های صورت گرفته توسط خانه‌اولی‌ها رقمی معادل با 6 هزار و 54 میلیارد تومان بوده است که این میزان پس­ انداز از سوی 295 هزار و 817 نفر متقاضی تسهیلات خرید مسکن یکم، صورت گرفته است.

    این مقام مسوول در بانک مسکن با اشاره به تحولات اقتصادی سال گذشته به خصوص در حوزه نرخ­ های بازدهی بازارهای مختلف و بازگشت نرخ سود بانکی به سطح 15 درصد در نیمه پارسال، افزود: رشد قابل توجه حجم سپرده­گذاری در بانک مسکن در سال 96 آن هم در شرایطی که برخی بازارها در آن زمان، به لحاظ نرخ بازدهی از جذابیت نسبی برای سرمایه گذاری برخوردار بودند، بیانگر مطلوبیت بانک مسکن از نگاه سپرده­ گذاران و سرمایه ­گذاران بازار پول است. بخشی از این مطلوبیت ناشی از سطح مناسب شاخص­ هایی همچون نسبت کفایت سرمایه است که با توجه به افزایش سرمایه بانک مسکن در سال گذشته، این نسبت برای بانک مسکن در مقایسه با سایر بانک­ها، در سطح مناسب و برتر قرار دارد.

    احمدی تصریح کرد: حساب­­های متنوع در بانک مسکن از جمله حساب ممتاز، شرایط ایده ­الی برای سرمایه ­گذاران و سپرده ­گذاران فراهم آورده است به گونه ­ای که نرخ سود واقعی حاصل از سپرده­ گذاری در بانک مسکن از یک سو و همچنین ریسک پایین ناشی از سطح بالای نسبت کفایت سرمایه بانک از سوی دیگر باعث شده گروهی از افراد متقاضی سرمایه گذاری در بازار پول، بانک مسکن را به عنوان مقصد اول برای سپرده­ گذاری انتخاب کنند.

    رئیس اداره روابط عمومی بانک مسکن همچنین، گفت: بانک مسکن از آنجا که به تنهایی حدود نیمی از کل تسهیلات بخش مسکن را تامین و به متقاضیان ساخت و خرید مسکن پرداخت می­ کند، در سال گذشته با توجه به رونق در معاملات خرید و ساخت و ساز توانست با رشد سپرده­‌گذاری افراد در صندوق­ پس ­انداز مسکن روبرو شود.

    احمدی با بیان اینکه در پایان بهمن سال گذشته حساب پس انداز مسکن جوانان، سپرده پس­ انداز ساخت مسکن و همچنین سپرده­ سرمایه ­گذاری ممتاز به ترتیب با رشدهای 7 درصد، 20 درصد و 39 درصد مواجه شدند، افزود: رشد سپرده­‌گذاری در این حساب­ها تحت‌تاثیر ورود سرمایه ‌گذاران ساختمانی به بازار ساخت و همچنین حضور متقاضیان خرید مسکن در بازار معاملات اتفاق افتاده است. در قالب این حساب­ها از طریق دوره­‌های معین سپرده‌گذاری افراد، تحت شرایط مشخص، تسهیلات ساخت و خرید مسکن از طرف بانک‌مسکن به افراد پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو