مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران:

۲ تا ۳ هفته آینده شهردار تهران مشخص می‌شود

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲ تا ۳ هفته آینده تکلیف شهردار تهران مشخص می‌شود، گفت: اداره کردن پایتخت به اندازه چندین وزارتخانه دارای اهمیت است و نباید دقت را قربانی سرعت کنیم.

۲ تا ۳ هفته آینده شهردار تهران مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به فشارهایی که برای انتخاب هرچه زود‌تر شهردار آینده تهران مطرح می‌شود، گفت: برای انتخاب شهردار سه ماه فرصت داریم، اما این به معنای این نیست که انتخاب شهردار سه ماه زمان ببرد، حتی ممکن است؛ 3 روزه هم شهردار را انتخاب کنیم.

    الویری با بیان اینکه تهران دارای ویژگی‌های خاصی است، ادامه داد: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد؛ ویژگی‌های تهران است. تهران پایتخت بوده و پرجمعیت‌ترین شهر ایران است، در نتیجه اداره کردن آن به اندازه چندین وزارتخانه دارای اهمیت است و نباید دقت را قربانی سرعت کنیم.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا تمایل دارد هرچه زود‌تر شهردار را انتخاب کند، افزود: با وجود  آنکه ما هم تمایل داریم شهردار سریع انتخاب شود، اما شورا هرگز از دقت خود کم نمی‌کند و تلقی ما این است که در یک فرصت 2 الی 3 هفته به نتیجه خواهیم رسید.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه به فرایند انتخاب شهردار اشاره کرد و ادامه داد: بار اول برای انتخاب شهردار به 16 شاخص رسیدیم و تلقی من این است که اعضا روی این 16 شاخص پافشاری خواهند کرد‌.

    وی افزود: بر اساس این شاخص‌ها کاندید‌ها را انتخاب کرده و سپس غربالگری می‌کنیم تا تعداد کاهش یابد. سپس از کاندیداهای باقی مانده خواهیم خواست؛ برنامه خود را به شورا ارایه دهند و برنامه‌ها را مقایسه خواهیم کرد.

    الویری در انتها به شائبه‌ها درباره استعفای شهردار سابق اشاره و خاطرنشان کرد: من مطمئنم اگر بیماری نجفی نبود، او هرگز استعفا نمی‌داد، اما باور من این است که علت استعفای نجفی فقط بیماری نبود بلکه یکی از عوامل آن محسوب می‌شد.

    اشتهار به پاکدستی و باور به مبارزه با فساد جزو 16 شاخصه‌ای است که در دوره اول برای انتخاب شهردار تهران توسط شورای شهر در نظر گرفته شد. در تصویر زیر ویژگی‌ها به صورت کامل ذکر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار