مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران:

کاهش ۳۵۰ میلیون متر مکعبی ورودی سدها

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: امسال حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب ورودی سدها کاهش می‌یابد به طوری که ذخیره استراتژیک پایان شهریور پارسال ۸۳۰ میلیون متر مکعب بود و امسال پیش‌بینی می‌شود که ۷۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر نباشد یعنی ۱۳۰ میلیون متر مکعب کاهش می‌باید.

کاهش ۳۵۰ میلیون متر مکعبی ورودی سدها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمدرضا بختیاری با اشاره به اینکه میزان بارندگی‌های سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد منفی بوده است، اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تا صبح روز گذشته 154 میلی‌متر بارندگی در سطح استان داشتیم که نسبت به سال آبی گذشته که 266 میلی‌متر بود حدود 42 درصد منفی و نسبت به رقم 224 میلی‌متری درازمدت نیز 31 درصد منفی بوده است.

    وی افزود: خوشبختانه 30 میلی‌متر بارندگی 72 ساعت گذشته باعث شد نسبت به قبل از این زمان که 53 درصد منفی بودیم 11 درصد وضعیت بهتر شده و اکنون 42 درصد منفی هستیم. 

    کاهش 90 میلیون متر مکعبی ذخایر سدها

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران حجم ذخایر سدهای پنجگانه تهران را تاکنون 631 میلیون اعلام کرد و گفت: حجم ذخایر سدها نسبت به پارسال که 721  میلیون متر مکعب بود حدود 90 میلیون متر مکعب منفی است و نسبت به  818 میلیون متر مکعب درازمدت نیز 187 میلیون متر مکعب منفی هستیم.  

    وی تصریح کرد: در سال جاری درجه حرارت نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در مقابل تا فروردین سال گذشته یک کمتر ذخایر برفی داشتیم اما این رقم در سال جاری صفر بود.

    حجم ذخایر سدها 130 میلیون متر مکعب کاهش می‌یابد

    بختیاری در ادامه به کاهش روان‌آب‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: سال گذشته یک میلیارد و 800 مییلون متر مکعب روانآب داشتیم که پیش بینی می‌شود در سال جاری 700 میلیون متر مکعب کاهش یافته و حدود یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب روانآب داشته باشیم. به همین ترتیب حدود 350 میلیون متر مکعب ورودی سدها کاهش می‌یابد به طوری که ذخیره استراتژیک پایان شهریور پارسال 830 میلیون متر مکعب بود امسال پیش‌بینی می‌شود که 700 میلیون متر مکعب بیشتر نباشد یعنی 130 میلیون متر مکعب کاهش می‌باید.

    وی یادآور شد: علیرغم همه مشکلاتی که داریم اگر مردم فقط 10 درصد کاهش مصرف داشته باشند سال جاری را در تهران بدون جیره‌بندی عبور می‌کنیم اما در هر صورت لب مرزی پیش می‌رویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار