مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد:

چشم انداز مثبت بازار مسکن در سال ۹۷

عصر ساختمان- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مجلس از افزایش سرمایه بانک‌ها گفت: بازار مسکن در سال ۹۷ یک بازار پرتحرک خواهد بود.

چشم انداز مثبت بازار مسکن در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، محسن بیگلری با بیان اینکه بازار مسکن به عنوان یکی از بخش‌های مهم و تاثیر گذار در اقتصاد ایران، باید مورد حمایت قرار گیرد، گفت: امروز بسیاری از متغیرهای اقتصادی از جمله شاخص نیروی کار نیز متاثر از رکود یا رونق بازار مسکن هستند.
    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: واقعیت این است که وضعیت بیکاری امروز در کشور مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده که از این رو رونق در پروژه‌های عمرانی می‌تواند یکی از راهکارهای موثر در اشتغال پذیری باشد چرا که اگر ساخت و ساز در کشور رونق نداشته باشد به نسبت، این موضوع بر فعالیت کارخانجات تامین کننده مواد اولیه و تجهیزات ساختمانی نیز اثرگذار خواهد بود.

    وی با بیان اینکه توجه ویژه دولت مردان به بحث مسکن و بخش ساختمان بسیار ضروری است، افزود: باید متاسف باشیم که به دلیل رکود در بازار مسکن و کاهش ساخت و ساز که البته صرفا ناشی از سیاست‌های یک دولت نیست، بسیاری از مشاغل مستقیم با این صنعت و حتی مشاغل غیرمستقیم طی سال‌های مختلف از بین رفته است. بیش از 300 رشته صنعتی و‌ تولیدی با بخش مسکن ارتباط پسین دارند به این معنا که رونق ساخت و ساز به افزایش تقاضا در صنایع بالادست بخش مسکن و ساختمان خواهد شد و در نتیجه موتور صنعت (از جمله کارخانه‌های مصالح ساختمانی) را به حرکت در می‌آورد.
    این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به سیاست مثبت دولت مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده ها در سال گذشته گفت: بعد از کاهش نرخ سود بانکی بسیاری از سرمایه‌های مردم در جهت بازار معاملات ملک و مسکن هدایت شد.
    بیگلری ارتباط مستقیم صنعت ساختمان با سیاست‌های اقتصادی را اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود: قطعا سیاست‌‌های حوزه مسکن باید مبتنی بر سیاست‌های اقتصادی باشد که نمونه آن تاثیر مستقیم تعیین نرخ سود بانکی بر صنعت ساختمان است که با هر تغییری می توان اثر آن را در بازار مسکن نیز مشاهده کرد.

    وی ادامه داد: البته در مقابل کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی انتظار می رود نرخ بهره تسهیلات بانکی نیز برای انبوه سازان به عنوان یک سیاست تشویقی حمایت از ساخت و ساز کاهش یابد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به افزایش مبلغ و تعداد تسهیلات مسکن طی چند سال اخیر توسط بانک مسکن اشاره کرد و گفت: این افزایش تسهیلات از طریق صندوق پس‌انداز مسکن یکم، قدرت پس انداز اقشار متوسط جامعه را تقویت کرد و منجر به ایجاد یک تحرک در بازار مسکن شد.
    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره چشم انداز بازار مسکن در سال 97 نیز گفت: هر چند در نیمه دوم سال گذشته شاهد افزایش در قیمت مسکن بودیم اما امیدواریم با سیاست های دولت یک سال پر رونق در این صنعت را داشته باشیم؛ ضمن اینکه در مجموع به وضعیت این بازار در سال 97 می توان امیدوار بود.
    وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره حمایت مجلس از افزایش سرمایه بانک‌ها گفت: افزایش سرمایه بانک‌ها به منظور تقویت بنیه مالی شبکه بانکی یک ضرورت است که مجلس از آن حمایت خواهد کرد چراکه اگر بتوانیم سرمایه بانک‍‌ها را افزایش دهیم این سرمایه می‌تواند در جهت حمایت از بازار مسکن هم در بخش عرضه و هم در بخش تقاضا از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت هزینه شود

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار