مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

فرصت کافی برای مدیریت مصرف آبی داریم

عصر ساختمان- وزیر نیرو تاکید کرد: درحال حاضر فرصت کافی برای مدیریت مصرف آبی داریم که با زحمت و هزینه‌های بسیار تصفیه و تهیه می‌شود. باید سعی کنیم حتی‌الامکان آب را برای مصارف پخت و پز و شرب استفاده کنیم و در سایر مصارف صرفه‌جویی کنیم.

فرصت کافی برای مدیریت مصرف آبی داریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، رضا ادکانیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تولید برق در تابستان امسال گفت: هرچقدر کم‌تر و صحیح‌تر برق مصرف شود ما تابستان بی دردسرتری را پشت سر خواهیم گذاشت، هرچقدر در مصرف برق عادتمان به سمت صحیح مصرف کردن پیش برود در تابستان خطر کمتری را در ارتباط با خاموشی‌ها خواهیم داشت. سال گذشته 9300 مگاوات تولید برق از نیروگاه‌های آبی را داشتیم. امسال در بهترین حالت این به حدود 5000 مگاوات خواهد رسید .یعنی چیزی حدود  4300 کاهش تولید برق در نیروگاه‌ها داریم.

    وی افزود: طبیعتا هرسال نسبت به سال قبل با یک رشد مصرف هم روبه رو هستیم و اگر آن را هم اضافه کنیم، از این دو عدد که چیزی حدود 9000 یا  کمتر می‌شود میزان نیروگاه‌هایی که جدیدا سعی داریم به مدار وارد کنیم می‌فهمیم که حتما باید در مصرف برق اصلاح الگوی مصرف داشته باشیم. یعنی هم در چاه‌های کشاورزی و هم در مصارف خانگی و بخش صنعت جوری باید مدیریت کنیم که در ساعات پیک که زیاد هم نیستند بتوانیم آرامش و آسایش خود را حفظ کنیم.

    اردکانی خاطرنشان کرد: درحال حاضر فرصت کافی برای مدیریت مصرف آبی داریم که با زحمت و هزینه‌های بسیار تصفیه و تهیه می‌شود. باید سعی کنیم حتی‌الامکان آب را برای مصارف پخت و پز و شرب استفاده کنیم و در سایر مصارف صرفه‌جویی کنیم. بخش شرب ما محدودیت منابع کمتری دارد. نمی‌توان جمعیت تهران را به مکان‌های پرآب منتقل کرد. در نتیجه باید با استفاده از همین منابع محدود آب مورد نیاز تهران را تامین کنیم.

    وی در پایان گفت: این شرایط ، شرایط خاص امسال نیست ما در کشوری کم آب زندگی می‌کنیم و باید الگوی مصرفی خود را اصلاح کنیم. در خصوص بارندگی‌های اخیر که تا ساعت 6 عصر روز 28 فروردین که زمان اعلام آمار روزانه است از 114 ایستگاه باران‌زن در سطح کشور 117 میلیمتر است که در مقایسه با سال گذشته 44% کاهش داشته‌ایم.  امیدواریم در بهار بازهم بارش داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار