مدیران خودروعصر اعتبار

نوسازی بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در روستاها

عصر ساختمان- معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در روستاهای کشور مقاوم و نوسازی شده است.

نوسازی بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در روستاها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عزیزالله مهدیان افزود: در این مدت بیش از یک میلیون و 650 هزار واحد مسکونی در روستاها بهسازی شده و 350هزار واحد دیگر در 10 سال گذشته در مناطقی که بلایای طبیعی داشته بازسازی شده است.
    این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: همزمان با سال 1373 که طرح بهسازی مسکن روستایی در برنامه دوم و سوم توسعه کشور آغاز شد، سالیانه بین 20 تا 30 هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی شدند که مجموع این واحدهای مسکونی نیز 194 هزار واحد بوده است.
    مهدیان افزود: اکنون از پنج میلیون و 300 واحد مسکونی در روستاهای کشور سه میلیون و 100 تا 200 هزار واحد آن نیازمند مقاوم سازی است؛ فرآیند نوسازی این واحدهای روستایی با استفاده از آورده روستاییان و تسهیلات بانکی باید به تدریج انجام شود.
    وی یادآور شد: براساس آخرین آمار سرشماری، اکنون پنج میلیون و 300 واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد و شمار خانوارهای روستایی به پنج میلیون و 800 خانوار افزایش یافته است.
    به گفته این مقام مسئول، آمارهای نشان می دهد اکنون با کمبود 500 هزار واحد مسکونی در روستاها مواجه هستیم و باید با برنامه ریزی مناسب این تعداد خانه در روستاها ساخته شود.
     پیش از این علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده بود امسال سقف تسهیلات مسکن روستایی به 25 میلیون تومان افزایش یافته تا به ساخت مسکن روستایی کمک کند.
    سال گذشته سقف تسهیلات نوسازی مسکن روستایی 18 میلیون تومان، برای مناطق مرزی و کم برخوردار 20 میلیون تومان بود.
    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مقاوم سازی مسکن روستایی طبق روال گذشته، سالیانه نوسازی 200 هزار مسکن روستایی را در دستور کار دارد.
    به گفته تابش، در سال 1384 فقط نزدیک به هفت درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم بودند اما اکنون این میزان به 40 درصد رسیده و حتی در برخی از استانها از جمله کرمان از 58 درصد نیز گذشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار