مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام مدیرعامل شرکت توسعه خدمات مسکن آریاگان در گفت و گو با عصر ساختمان:

نگاه سنتی مشاورین املاک، بزرگترین خلاء بازار مسکن

مشاوران املاک هم باید رتبه بندی شوند

عصر ساختمان- همان گونه که سینماها رتبه بندی دارند و تمام خدمات و هزینه ها با توجه رتبه آنها برآورد می شود، در صنف ما نیز باید این رتبه بندی ایجاد شود

نگاه سنتی مشاورین املاک، بزرگترین خلاء بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳:۰۰

    شرکت آریا گان از تیر ماه 94  با هدف پر کردن خلاء بازار سنتی مسکن فعالیت خود را آغاز کرده است.این شرکت قصد دارد تا بازار سنتی مسکن را از حالت سنتی خارج کرده و بتواند این حرفه را که چند سالی است با روش نادرست و سنتی پیش می رود؛ به روز کرده و نگاه دلالانه مردم را به این شغل تغییردهد.
    فردین با اشاره به اینکه در دنیا این مارکتینگ به سوی مدیریت فروش و مشتری مداری پیش می رود؛ افزود: ما با بهره گیری از دانش اساتید برجسته و جذب دانشجویان توانمند، کلاس های آموزشی را برای مشتاقان این شغل را ه اندازی کردیم و مسائل حقوقی و مشتری مداری مرتبط با این شغل را به صورت کامل درسطح بین المللی به آنها آموزش می دهیم .
    وی یکی دیگر از اهداف این شرکت را تغییر نگاه مردم به این حرفه عنوان کرد و گفت: متاسفانه در گذشته مشاوران املاک را با دلالان در یک کفه ترازو قرارمی دادند که این تفکر کاملا نادرستی است. ما با مشاوره صحیح و علمی  کمک می کنیم طرفین یک قرارداد بتوانند با اطمینان خرید یا فروش ملک خود را انجام دهند و با تیم حقوقی با تجربه و آگاه مراحل اداری ثبت قرارداد را به بهترین شکل برای آن ها انجام بدهیم تا کسی از روی ناآگاهی در معامله متضرر نشود.
    قائم مقام مدیریت آریا گان تاسیس 12 شعبه دیگر در تهران را از اهداف سال آینده این شرکت اعلام کرد و ادامه داد: آریاگان با خدمات جدیدی که ارائه می دهد توانسته در بین مردم جایگاه مناسبی پیدا کند و در چشم اندازسال آینده، 12 شعبه در مناطق شمالی تهران و شمیرانات و در سال 96 پوشش دهی کل تهران و مراکز استان ها را خواهیم داشت.
    از اهداف دیگر آریاگان جذب سرمایه گذاری خارجی به ایران و بالعکس است، او با بیان این مطلب افزود: در وضعیت کنونی اعتماد کافی برای سرمایه گذاری مستقیم در خارج از ایران و جذب سرمایه  برای خرید مسکن در کشور وجود ندارد. برای رسیدن به این اعتماد باید حمایت مالی از داخل انجام شود.همچنین  یک گروه حقوقی با تجربه به انجام معاملات نظارت کامل داشته باشند تا امکان کلاهبرداری و سوء استفاده از بین برود و مردم برای سرمایه گذاری در خارج از کشور هراسی نداشته باشند.
    فردین با اشاره به این که اتحادیه مشاورین املاک باید برای این صنف رتبه بندی ایجاد کند؛ تشریح کرد: به عنوان مثال همان گونه که سینماها رتبه بندی دارند و تمام خدمات و هزینه ها با توجه رتبه آنها برآورد می شود، در صنف ما نیز باید این رتبه بندی ایجاد شود. برای مثال مشاوران شرکت ما موظفند از ابتدا تا انتهای یک پروژه حتی تا مرحله اسباب کشی با ارائه بهترین و کاملترین خدمات در کنار خریدار و فروشنده باشد در صورتی که اشخاصی هستند که با معرفی یک خانه و نوشتن قولنامه همان حق الزحمه ای را دریافت می کنند که ما در ارائه خدمات ویژه دریافت می کنیم. وقتی یک شرکت بهترین خدمات را به مشتریانش ارائه می دهد انتظار می رود اتحادیه هم به همان گونه با آن شرکت برخورد کند.
    وی حمایت اتحادیه را تبلیغات برای معرفی جایگاه درست مشاوران املاک در بین مردم عنوان کرد و افزود: اتحادیه می تواند با تبلیغات این تفکر را در بین مردم ایجاد کند که این صنف تنها برای ارائه بهترین مشاوره ها و خدمات به مردم برای تسهیل در خرید و فروش املاک و مستغلات تلاش می کند و تنها یک بنگاه دلالی خانه نیست.
    این مدیر درباره وضعیت کنونی بازار مسکن این چنین بیان کرد: من شخصا با واژه رکود بازار بیگانه ام. زیرا از نظر من سلیقه مردم در خرید متفاوت شده است و آگاهانه تربه سمت خرید ها و خدمات بهتر می روند. به همین دلیل است که آریاگان توانسته با ارائه بهترین خدمات مشتریان را  به سمت خود جذب کند.
    وی افزود: مسکن یکی از عناصر مهم اقتصاد یک کشور بشمار میرود و حدود 400 شغل مستقیم و غیر مستقیم به مسکن و ساختمان وابسته اند. در این سال ها ساختمان سازی کم و نیاز به مسکن افزایش پیدا کرده است، به موازات این نیاز و تولید، پیش بینی من این است که اواسط سال 95 بازار مسکن با رونق قابل توجهی روبرو خواهد شد.
    فردین یکی از دلایل کم شدن معاملات را عدم ارائه خدمات مناسب توصیف کرد و بیان کرد: اگر بازار با ما در یکسو حرکت نمی کند ایراد از نحوه خدمات رسانی ماست. در گذشته نگاه مشاورین به مشتری یک نگاه ریالی بود ولی اکنون خدمت رسانی مطلوب و رضایت مندی مشتری در مرحله اول قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو