مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نوسازی مدارس مطرح کرد؛

بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در کشور نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارسی که نیازمند تخریب و بازسازی هستند، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در کشور نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مهراله رخشانی‌مهر عصر دیروز (30 فروردین‌ماه) در نشست مشترک روسا و مدیران شورای آموزش و و پرورش ترشیز کهن که در سالن همایش‌های فرهنگیان کاشمر برگزار شد، افزود: مدیران در حوزه ساخت و ساز‌ها و تامین منابع مالی به سختی همه را مدیریت می‌کنند.

    وی ادامه داد: هرچند وقت زیادی را مدیران در حوزه ساخت و ساز‌ها و تامین منابع مورد نیاز صرف می‌کنند اما اگر در حوزه تامین منابع مالی و تشویق خیران به ما کمک نکنند امکان ندارد در این همه پروژه در حوزه تخریب، بازسازی، مقاوم‌سازی و پروژه‌های جدید موفق باشیم.

    رخشانی مهر با اعلام اینکه در انتخاب مکان مناسب برای مدارس دقت نظر لازم صورت نگرفته است، اظهار کرد: بسیاری از مدارس در سطح کشور شاید در 70 سال گذشته موقعیت مناسب داشته‌اند اما امروزه در موقعیت مناسبی قرار ندارند.

    وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس پس از تخریب باید در مکان‌های دیگر احداث شود، این اقدام را در رفع ترافیک و بهتر شدن دسترسی‌ها بسیار مثمر ثمر دانست و گفت: در سال 84 حدود دو سوم مدارس موجود کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی بودند.

    معاون وزیر با اشاره به اینکه در ابتدای برنامه چهارم توسعه چهار میلیارد دلار مصوب شد که 50 درصد این مدارس در دوره 10 ساله تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شود، اظهارکرد: مدارس بسیار نگران کننده‌ای از نظر مقاومت در کشور وجود دارد.

    رخشانی مهر با بیان اینکه 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقام‌سازی است، گفت: تاکنون 2. 3 درصد مدارس در کشور نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

    وی با اشاره به اینکه خیرین نقش بسیار پررنگی در حوزه ترویج فرهنگ و ادب دارند، اظهارکرد: سال گذشته 50 درصد مدارسی که در مهرماه 96 به بهره‌برداری رسید، توسط خیرین ساخته شده بود.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام اینکه وضعیت اعتبارات در سال 97 نسبت به سال قبل کمی بهتر است، اظهار کرد: برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارسی که نیازمند تخریب و بازسازی هستند، بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    وی در پایان گفت: در سال جاری تنها برای اعداد ملی 1800 میلیارد تومان توسط مجلس شورای اسلامی برای آموزش و پرورش تصویب شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو