مدیران خودروعصر اعتبار

ساده ترین راه جست و جو در بازار خرید مسکن

عصر ساختمان- با شکل گیری و راه اندازی استارت آپ ها و موتورهای جست و جوی املاک، راه میان بری برای جست و جوی ساده تر با صرف زمان کوتاه تر برای متقاضیان خرید خانه ایجاد شده است.

ساده ترین راه جست و جو در بازار خرید مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، طی سال­های گذشته، روش سنتی جست و جو و خرید خانه یعنی مراجعه حضوری به بنگاه­های املاک تنها راه دست­یابی و یافتن فایل مسکن مورد نظر بود. به این صورت که از یک سو فروشنده با مراجعه به بنگاه املاک محل، ملک خود را در لیست فروش املاک قرار می داد و از سوی دیگر متقاضیان خرید مسکن نیز برای یافتن ملک مورد نظر خود با مراجعه به همان بنگاه­های املاک و ارائه مشخصات مدنظر، برای بازدید و نهایتا خرید خانه اقدام می­ کردند. اما طی چند سال اخیر، در کنار این روش، یک مسیر مجازی نیز برای جست و جوی املاک ایجاد شده است. استفاده از نرم ­افزارها و موتورهای جست و جوی املاک که به صورت مجازی امکان یافتن ملک برای خریداران مسکن را فراهم کرده است؛ دو مزیت اولیه را نصیب آنها می­ کند. مزیت نخست کاهش زمان جست و جو است. از آنجا که مراجعه حضوری به تک تک بنگا ه­های املاک و هماهنگی با مالکان برای بازدید از ملک مورد نظر، زمان­ بر و نیاز به صرف وقت مناسب در طول روزهای هفته دارد، هر فرد متقاضی خرید خانه می­ تواند با صرف کم­ترین زمان جست و جوی خود را از طریق استارت­ آپ­ها و نرم­ افزارهای فعال در این حوزه آغاز کند. به این ترتیب پیش از مراجعه حضوری به بنگاه­ های املاک، خریدار یک پیش فرض اولیه در خصوص فایل ­های فروش منطقه، میانگین قیمتی املاک قابل فروش و ... پیدا می کند. در نتیجه سرعت جست و جو برای فرد متقاضی بالا می­ رود. به طوری که فرد متقاضی حتی این امکان را دارد که در زمان­ های کوتاه در محل کار این جست و جو را انجام دهد. مزیت دوم، امکان جست و جوی همزمان در چند منطقه هم تراز را به خریدار می­ دهد. از آنجا که امکان مراجعه حضوری به چندین منطقه مورد علاقه خریدار به دلیل فاصله جغرافیایی در شهرهای بزرگ همچون تهران وجود ندارد، متقاضی خرید خانه می­تواند در ابتدای جست و جوی خود، فایل­ املاک قرار گرفته در لیست فروش چند منطقه را ارزیابی و نهایتا یک منطقه را به عنوان منطقه مورد نظر برای خرید خانه انتخاب کند.

    بررسی­ ها نشان می­ دهد در حال حاضر دست کم 10 نرم ­افزار جست و جوی املاک در محدوده شهر تهران فعالیت دارند. بنابراین متقاضیان خرید مسکن با مراجعه به هر یک از این نرم افزارها، می­ توانند با انتخاب منطقه مورد نظر، جست و جو برای خرید خانه را آغاز کنند. این نرم افزارها، قیمت پیشنهادی و میانگین قیمت ملک در یک منطقه شهری را به خریدار ارائه می ­دهد. به این صورت که متقاضی با ورود به این موتورهای جست و جو و انتخاب منطقه مورد نظر، می­تواند ارزیابی اولیه­ ای از محدوده قیمت­ های پیشنهادی در دسته­بندی­های مختلف آپارتمان­های مسکونی(متراژ، عمربنا، تعداد اتاق، و...) را به دست آورد. یکی از نکات مورد توجه آنکه، برخی از این نرم­ افزارها به خریدار امکان ارزیابی دقیق از قیمت پیشنهادی ارائه شده از سوی مالک در خصوص ملک انتخابی را نسبت به میانگین قیمت منطقه ارائه می­ دهند. به این صورت که با ثبت قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی، به خریدار اعلام می­ کند که این قیمت نسبت به قیمت میانگین منطقه در سطح پائین­تر یا بالاتر قرار دارد. در نتیجه خریدار در زمان مراجعه حضوری به بنگاه­های املاک و مواجهه با فروشنده با آگاهی کامل از وضعیت قیمتی املاک در یک منطقه، می­ تواند به مسیر معامله و خرید ملک وارد شود و از پذیرش قیمت­های پیشنهادی بالاتر از قیمت میانگین منطقه خودداری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار