مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

نگرانی افزایش سقف وام مسکن تا ۲۰۰ میلیون تومان

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید براینکه سیاست دولت در مسکن اجتماعی ظاهراً همان برنامه اصلاح بافت فرسوده است، گفت: افزایش سقف وام خرید مسکن تا۲۰۰ میلیون تومان شاید موجب بالا رفتن قدرت خرید شود اما قیمت را هم افزایش می‌دهد.

نگرانی افزایش سقف وام مسکن تا ۲۰۰ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سیدهادی بهادری که در دیدار اعضای کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی آیا بحث خواسته‌های نمایندگان و مردم از طرح مسکن اجتماعی به میان آمد، گفت: به هر حال اعضای کمیسیون عمران مهمان وزیر راه و شهرسازی بودند و همانطور که قبلاً نیز مطرح شده بود سؤال و دلمشغولی ما این است که چرا ساخت واحدهای مسکن اجتماعی به صورت پراکنده در حال انجام است.

    وی با تأکید براینکه سؤال ما این است که چرا جنس مسکن اجتماعی با طرح‌های دیگر متمایز نیست، گفت: به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی طرح و مسکن اجتماعی با قوت در حال انجام است و شاید چون به صورت پراکنده در حال احداث هستند دیده نمی‌شود.

    بهادری ادامه داد: به هر حال مسکن اجتماعی باید یک طرح روشن و قابل لمس باشد اما ظاهراً  هدف دولت دولت کشاندن مسکن اجتماعی به بافت فرسوده است و براساس همان سیاست‌های اصلاح و بازسازی بافت فرسوده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس طرحی برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد در دست بررسی و ارائه دارد، گفت: نماینده‌های مجلس طرحی در خصوص تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد تدوین کرده‌اند و اگر طرح خوبی باشد از آن حمایت می‌کنیم.

    وی در خصوص اینکه آیا مجلس از افزایش سقف وام مسکن تا 200 میلیون تومان نیز حمایت می‌کند، اظهار داشت: شاید افزایش سقف وام مسکن تا 200 میلیون قدرت خرید را بالا ببرد اما احتمال اینکه قیمت مسکن نیز افزایش یابد وجود دارد.

    وی ادامه داد: به هر حال در ماه‌های گذشته قیمت مسکن 20 تا 30 درصد رشد کرد و رشد نرخ ارز نیز باعث افزایش قیمت مصالح ساختمانی شده است بنابراین رشد قیمت مسکن می‌تواند از افزایش نرخ ارز تأثیر بپذیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار