مدیران خودروعصر اعتبار

سه شرط شورا برای شهردار جدید پایتخت

عصر ساختمان- رییس شورای شهر تهران در مورد معیارها و شروط انتخاب شهردار تهران سخن گفت.

سه شرط شورا برای شهردار جدید پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن هاشمی امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران که 7 گزینه کاندیدای شهرداری تهران انتخاب شدند با حضور در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امروز اعضا به 7 گزینه شهرداری تهران ازمیان 20 گزینه رأی دادند و آرا نیز براساس حروف الفبا اعلام شد.

    وی با بیان اینکه هیأتی ازسوی اعضای شورای شهر انتخاب و به دیدار کاندیدا خواهند رفت تا از آنها برنامه بخواهند گفت: کاندیدا دو هفته فرصت دارند که برنامه‌های خود را برای مدیریت شهر تهران ارائه کنند.

    هاشمی درپاسخ به این سوال که آیا از کاندیداها گواهی سلامت نیز اخذ می شود یا نه به شوخی گفت: من  به سوال شما پاسخ نمی دهم چرا که مجبورم شوخی کنم و ممکن است برخی‌ها سخنان من را بد برداشت کنند.

    وی با بیان اینکه معیاری‌هایی برای انتخاب شهردار مهم است که یکی از آنها کارآیی شهردار خواهد بود، اظهار کرد:  همچنین برای ما اعضای شورای شهر مهم است که مسئولین نظام نسبت به شهردار نظر منفی نداشته باشند و شهردار باید کسی باشد که انسجام شورا و شهرداری راحفظ کنند و ضمن استفاده از نظرات شورا به کار کارشناسی کمیسیون‌ها نیز اعتماد داشته باشد.

    رییس شورای شهر تهران در پاسخ به برخی از انتقادات درمورد اینکه هفت گزینه شهرداری سیاسی هستند و برای مردم ناشناخته‌اند، گفت: ‌بالاخره این گزینه‌ها نظر اعضای شورای شهر است و مورد احترام هستند و دقت داشته باشید که در ایران شهردارتوسط شورای شهر و نه مردم انتخاب می شود.

    وی در پاسخ به این سوال که چرا آرای گزینه‌ها اعلام نشد و این برخلاف شعار شفافیت شوراست، ادامه داد: تصمیم گرفته شد که آرای گزینه‌ها اعلام نشود و تعداد آراء انتخاب نشدگان نیز برای اینکه برای آنها خوب نبود اعلام نکردیم.

    هاشمی درباره برخی شایعات مبنی بر جلسه صبح امروز اعضا و ترک جلسه توسط چند عضو گفت: هیچ کس جلسه را ترک نکرد؛ اما ممکن است برخی اعضا جلسات را برای کار خیر و یا دستشویی ترک کنند.

    وی در مورد رأی نیاوردن خودش هم گفت:‌ از اول هم معلوم بود و نمی خواستم جزو کاندیداها باشم اما برخی اعضا اصرار کردند که نام من در میان کاندیداها باشد تا مردم و خبرنگاران مطئمن باشند که نمی‌توانم بیایم.

    رییس شورای شهر تهران در مورد برخی انتقادات به اینکه هفت گزینه شهرداری تا چه حد با تهران آشنایی دارند گفت:‌بالاخره در میان این گزینه‌ها وزیر، استاندار سابق و ... وجود دارد و هرکدام از این ها می توانند بخشی از مشکلات راحل کنند.

    وی درمورد اینکه کاندیداها باید قدرت چانه زنی داشته باشند گفت:‌حاکمیت نباید در مورد حاکمین نظر منفی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار