مدیران خودروعصر اعتبار

تامین مسکن بی‌خانه‌ها با مالیات خانه‌های خالی

عصر ساختمان- یک کارشناس مسکن ضمن موافقت با اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: دولت نباید به مالیات خانه‌های خالی به عنوان درآمد نگاه کند بلکه باید پول آن را برای تولید مسکن اجتماعی و مسکن اقشار پایین اختصاص دهد.

تامین مسکن بی‌خانه‌ها با مالیات خانه‌های خالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان » به نقل از ایسنا ،احمدرضا سرحدی اظهار کرد: با این‌که خرید و فروش مسکن دچار رکود است اما در بخش اجاره وضعیت فرق می‌کند. همه‌ی مردم نیاز به سرپناه دارند و وقتی این نیاز از طریق خرید تامین نشود طبیعی است که افراد به سمت بازار اجاره می‌روند.

    وی افزود: علی‌رغم این‌که خانه‌های خالی زیادی داریم ولی مالکان تمایلی به اجاره دادن آنها ندارند؛ چرا که نمی‌خواهند ملکشان مستهلک شود. دولت‌ها هم طی دهه‌های گذشته هیچ برنامه‌ای برای خانه‌های استیجاری نداشتند و این نوع صنعت در کشور ما وجود ندارد و معمولا ساختمان‌های بخش خصوصی وارد اجاره می‌شود که به محدودیت در بخش اجاره منجر شده است.

    این کارشناس مسکن با اشاره به افزایش 10.4 درصدی اجاره بها در شش ماهه ابتدایی سال 1394 خاطرنشان کرد: تصور این بود که اجاره بها در شش ماهه ابتدایی سال جاری 20 درصد افزایش یابد ولی به دلیل عدم توان متقاضیان، ظرفیت افزایش بیش از 10.4 درصد را نداشت. کشور سالانه به 1.5 میلیون واحد مسکونی نیاز دارد و وقتی این نیاز تامین نشود فشار به سوی بازار اجاره بالا می‌رود.

    سرحدی، اخذ مالیات از خانه‌های خالی که قرار است بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم وضع شود را اقدام مثبتی دانست و گفت: در حال حاضر 1.4 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم که سرمایه‌های ملی راکد مانده است. لذا طبیعی است که دولت تشویق‌هایی برای عرضه کنندگان و تنبیهاتی برای احتکارگران وضع کند.

    وی تاکید کرد: البته دولت نباید به مالیات خانه‌های خالی به عنوان درآمد نگاه کند بلکه باید پول آن را برای تولید مسکن اجتماعی و مسکن اقشار پایین اختصاص دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار