مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون سراسری انبوه سازان:

پرداخت هزینه اولیه و اقساط مسکن براساس توافق بین خریدار و فروشنده است

عصر ساختمان- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه اجرای طرح فروش اقساطی مسکن بستگی به نظر نهایی بانک مرکزی و سازمان ثبت اسناد دارد، گفت: شرایط لازم برای اجرای طرح فروش مسکن قسطی برای انبوه‌سازان و بانک مسکن فراهم است اما تا اعلام نظر بانک مرکزی و سازمان ثبت اسناد، دستور اجرای آن صادر نمی‌شود.

پرداخت هزینه اولیه و اقساط مسکن براساس توافق بین خریدار و فروشنده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صما، فرشید پورحاجت در تشریح جزییات طرح فروش اقساطی واحدهای مسکونی، اظهار داشت: مدل فروش اقساطی واحدهای مسکونی زیر نظر مسئولان وزارت راه و شهرسازی، کانون انبوه‌سازان، نمایندگانی از بانک مسکن، بانک مرکزی و سازمان ثبت اسناد مورد تایید قرار گرفته است و در این جلسه به صورت تلویحا و ضمنی بانک مرکزی تایید خود را اعلام کرد.

    پورحاجت با بیان اینکه در حال حاضر بانک مرکزی و سازمان ثبت اسناد اجازه قطعی و مکتوب اجرای این طرح را به بانک مسکن اعلام نکرده است، افزود: طبق فرمول تعریف شده فروش اقساطی مسکن، کارگزار و واسطه این طرح بانک مسکن است و این بانک منتظر ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی برای شروع این طرح است.

    رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان خوزستان همچنین با تاکید بر اینکه ممانعتی برای ورود سایر بانک‌ها در اجرای این طرح وجود ندارد، افزود: انبوه‌سازان معتقدند برای اجرای فروش اقساطی واحدهای مسکونی هم بانک مسکن و هم سایر بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند حضور داشته باشند.

    پورحاجت با بیان اینکه نقطه هدف فروش اقساطی، تامین نیاز مسکن دهک‌های میانی است، گفت: پرداخت هزینه اولیه و اقساط مسکن همه براساس توافق بین خریدار و فروشنده صورت می‌گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه فروش اقساطی تشابهی با لیزینگ مسکن ندارد، افزود: لیزینگ از محل منابع بانکی تامین می‌شود در حالی که فروش اقساطی مسکن از محل منابع مالی بخش خصوصی است، چرا که بخش خصوصی معتقد است قفل بازار را می‌تواند از محل منابع خود باز کند.

    این انبوه‌ساز با بیان اینکه طرح فروش اقساطی برای تمام کشور پیش‌بینی شده است، ادامه داد: با توجه به قیمت شناور مسکن در سراسر کشور این طرح برای کل کشور دیده شده است و مبلغ اولیه و اقساط آن تنها با توافق میان خریدار و فروشنده مشخص می‌شود.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان نیز کارمزد اقساط مسکن را پایین‌تر از نرخ تورم اعلام کرد و گفت: منابع بخش خصوصی محدود و نازل است و اقساط بین 3 تا 10 سال متناسب با بنیه مالی سازنده پیش‌بینی شده است.

    پورحاجت در تعریف ساختار واحدهای مسکونی که شامل این طرح می‌شود، گفت: این طرح می‌تواند شامل واحدهای پیش ساخته و تکمیل و آماده بهره‌برداری باشد اما بیشتر این طرح مشمول خانه‌های تکمیل شده است.

    وی تاکید کرد: اجرای این طرح در شرایط رکود بسیار اثربخش است و با اعلام نظر بانک مرکزی و سازمان ثبت اسناد ممکن است تا قبل از سال جدید اجرایی شود.

    پورحاجت در پایان یادآور شد: ساختار طرح فروش اقساطی واحدهای مسکونی با وجود بانک مسکن به عنوان یک نهاد تضمین کننده، قانونمند است و اختلاف نظری در این طرح وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو