مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل اسبق محیط زیست استان تهران:

ساخت‌و ساز شهرک زیتون قبل از ۸۲ انجام گرفت؛ ادعای ابتکار کذب محض است

عصر ساختمان:مدیر کل اسبق محیط زیست تهران با رد ادعای ابتکار مبنی بر اینکه ساخت و ساز در شهرک زیتون مربوط به سال ۸۴ تا ۹۲ بوده، گفت: زمین‌های زیتون در سال‌های ۷۰ سند زده شده و ساخت آن به مرور تا سال ۸۲ انجام گرفت که افزایش ساخت و ساز مربوط به سال ۸۲ تا ۸۴ است.

ساخت‌و ساز شهرک زیتون قبل از ۸۲ انجام گرفت؛ ادعای ابتکار کذب محض است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، محمد باقر صدوق، نسبت به صحبت‌های اخیر ابتکار که گفته بود  تا سال 1384 هیچ‌گونه ساخت‌وساز و سکونت دائمی در منطقه زمین‌های زیتون شکل نگرفته بوده و تمام ساخت‌وسازها و سکونت‌ها مربوط به دوره 84 تا 92 است واکنش نشان داد و اظهار داشت: این‌ صحبت‌ها ادعاهای واهی و کذب محض است چرا که موضوع زمین‌های زیتون  و ساخت و ساز در آن به سال‌های دورتر از 84 برمی‌گردد و سبقه‌ای 20 ساله دارد.

    وی یادآور شد: در سال 70 که بنده مسئول محیط زیست استان تهران بودم پرونده‌هایی را به‌دست آوردم که نشان می‌داد سندهای شهرک زیتون که به برخی کارکنان سازمان جنگل‌ها و منایع طبیعی واگذار شده در یک دفترخانه واقع در ورامین به ثبت رسیده و کاری غیر قانونی انجام شده که بدین منظور پرونده‌ای در شعبه رسالت تشکیل شد و حتی با رییس سازمان محیط زیست وقت و آقای فرهاد دبیری معاون حقوقی وقت خدمت رییس قوه قضاییه(آیت الله یزدی ) رفته و توضیحاتی را در آن دوران ارائه کردیم.

    مدیرکل اسبق محیط زیست استان تهران تصریح کرد: ساخت‌وساز زمین‌های زیتون در سال بین 76 تا 82 انجام گرفته و در دولت‌های نهم و دهم با این رویکرد در این منطقه مبارزه شده است؛ البته اوج ساخت و سازها در سال 82 انجام گرفته است و در سال‌های 86 نیز به طور جد با منازل مسکونی ساخته شده برخورد قانونی انجام گرفت.

    صدوق خاطر نشان کرد: نسبت به این ادعاهای واهی که ابتکار مطیرح کرده حاضر به مناظره با مسئولان این سازمان هستم و به طور حتم این اشتباهات نسبت به زیتون در سالهای 70 تا 82 رخ داده است که تمامی این پرونده‌ها نیز در این خصوص موجود است.

    وی درباره این پرسش که مسئولان محیط زیست تصمیم به معاوضه زمین‌های زیتون گرفته‌اند و باید هرچه زودتر برای آنان تعیین تکلیف انجام گیرد؟گفت:سالیان طولانی است که به‌دنبال تخریب آن بوده‌اند اما به توفیقی دست نیافته‌اند و هیچ کس هم حاضر به تعویض این زمین‌ها نیست و ساکنان این منطقه زیر بار تعویض و یا تخریب نمی‌روند؛ البته بسیاری از این زمین‌ها از طریق دلال‌ها واگذار شده و ساکنان کنونی خریداران دست چندم این املاک هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار