مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان:

۲ هزار و ۴۶۰ واحد مسکن مهر در استان لرستان فاقد متقاضی است

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: ۲ هزار و ۴۶۰ واحد مسکن مهر در استان لرستان فاقد متقاضی هستند و در این مسکن‌ها سازندگان بر اساس قیمت‌هایی که داشتند پروژه‌ها را رها کردند.

۲ هزار و ۴۶۰ واحد مسکن مهر در استان لرستان فاقد متقاضی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم،  شهرام ملکی صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان لرستان که درسالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی لرستان متولی ساخت مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر است اظهار داشت: درمجموع 45 هزار و 600 واحد مسکن مهر در برنامه داشتیم که از این تعداد نزدیک به 33 هزار و 183 واحد بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری رسید.

    وی افزود: مابه تفاوت مسکن مهر در استان 12 هزار و 665  واحد است که  بر اساس مصوبه شورای مسکن قبلی بنا شد مانده پروژه‌های مسکن مهر که قابلیت اجرایی دارند بر اساس یک برنامه زمان‌بندی تا شهریورماه سال 95 به بهره‌برداری برسند.

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: در جلسه شورای مسکن مشکلات ساخت زیربنا و شبکه‌های روبنایی مانند مدرسه درمانگاه و پاسگاه هفت هزار و 800 واحد  مسکن مهر در لرستان که با پیشرفت فیزیکی بالای دارای متقاضی نیز هستند مطرح شد.

    وی نبود خانه بهداشت، مدرسه و پاسگاه را مشکل پروژه مسکن مهر شهر خرم‌آباد، ازنا ، پلدختر، بروجرد و دلفان دانست و بیان کرد: این مشکلات در سال 95 باید برطرف شود.

    ملکی در رابطه با ساخت پاسگاه در برخی از پروژه‌های مسکن استان گفت: در سایت بزرگی ساخت چهار کلانتری برای پروژه مسکن مهر خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و دلفان پیش‌بینی‌شده اما علی‌رغم اینکه زمین نیز به آن اختصاص داده‌شده است نیروی انتظامی هنوز برنامه ساخت آن را شروع نکرده‌اند.

    وی اظهار داشت: از حدود چهار هزار و 600 واحد مسکن مهر باقی‌مانده در استان دو هزار و 521 واحد پروژه‌هایی هستند که قبلاً  توسط اداره راه و شهرسازی به‌ صورت خود مالک به بانک‌های عامل افراد معرفی شدند ولی افراد فقط معرفی‌نامه گرفتند.

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: علی‌رغم اینکه نام این افراد ثبت سامانه شده اما منجر به قرارداد پرداخت تسهیلات در بانک‌ها نشده است که به‌ نوعی باید از سامانه خارج کنیم تا بتوانم از ظرفیت‌های جدیدی که از قبل وجود داشته از این ردیف تسهیلاتی  استفاده کنند.

    وی با اشاره به اینکه دو هزار و 460 واحد مسکن مهر دراستان لرستان نیز فاقد متقاضی هستند بیان کرد: در این مسکن‌ها سازندگان بر اساس قیمت‌هایی که داشتند پروژه را رها کردند و به‌ نوعی پروژه راکد محسوب می‌شوند.

    ملکی گفت: بر اساس شیوه‌نامه‌ای که وزارت نامه راه و شهرسازی اعلام کرده ما از طریق سه فرایند فروش اراضی، جذب سرمایه‌گذار به‌ صورت مشارکت در پروژه و واگذاری به سازندگان جدید بر اساس قیمت جدید که شورای مسکن مصوب می‌کند می‌توانیم این تعداد پروژه را تعیین تکلیف کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم درسال آینده و در سه بازه زمانی هفت هزار و 800 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری برسانیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار