مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران :

ممانعت از بلندمرتبه‌سازی در تهران غیرکارشناسی است

شهر عمودی میتواند به کاهش آلودگی هوا نیز منتج شود

عصر ساختمان:دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به طرح ممنوعیت بلندمرتبه سازی در تهران گفت: به نظر می رسد که این ممانعت که با توجیه مقابله با آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفته غیرکارشناسی و مغایر اصول توسعه پایدار است.

ممانعت از بلندمرتبه‌سازی در تهران غیرکارشناسی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید محسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به طرح ممنوعیت بلندمرتبه سازی در تهران گفت: به نظر می رسد که این ممانعت که با توجیه مقابله با آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفته غیرکارشناسی و مغایر اصول توسعه پایدار است.

    وی با اشاره به اینکه توسعه شهرنشینی راه چاره ای جز بلندمرتبه سازی در پیش روی کشورها قرار نداده است، گفت: بیش از 45 درصد از آسمان‌خراش‌های دنیا در آسیا ساخته شده‌اند چراکه توسعه عمودی شهرها مانع از تغییر کاربری زمین های باارزش می شود و حتی با کاهش مسیر حمل و نقل و جابه جایی می‌تواند به کاهش آلودگی نیز منتج شود.

    مدرس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه شهرهای عمودی می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، گفت: امرو اغلب شهرهای توسعه‌یافته آسیا مانند هنگ کنگ که به عنوان یکی از سه مرکز بزرگ مالی جهان شناخته می شود دارای بیش از دوهزار ساختمان بالای صدمتر ارتفاع و همچنین بیش از 50 آسمان خراش بالای 200 متر است.

    دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با تاکید بر اینکه تهران از منظر ارتفاع با متوسط 2.2 طبقه عملا یک پایتخت کوتاه‌قامت است، گفت: در این کلان‌شهر تنها 2 درصد از ساختمان‌ها ارتفاعی بیش از 9 طبقه دارند و از نظر تراکم جمعیت نیز با 10 هزار نفر در هر کیلومتر در قیاس با شهرهایی همپون مانیل با بیش از 43 هزار نفر در کیلومتر و دهلی با بیش از 25 هزار نفر در کیلومتر عملا تراکم چندانی ندارد.

    این کارشناس مسائل شهری با تاکید بر اینکه محدودیت‌های طبیعی در زمینه توسعه فیزیکی شهر تهران در جهت شمال و شرق وجود دارد و اراضی جنوبی شهر نیز نامناسب هستند، گفت: ما معتقدیم تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری درباره ممانعت از توسعه عمودی شهر تهران چندان مبتنی بر واقعیات و مطالعات کارشناسی شده نیست ضمن آنکه معتقدیم در بلندمرتبه سازی در تهران باید الزاماتی همچون خط آسمان،سایه‌اندازی و تناسب بین عرض خیابان‌ها و .. مورد نظر قرار بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار